KŐKOBAKI
KŐKOBAKI

Kőkemény - Magyar valóság


Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
gmail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
várható időjárás
Hőtérkép
 
látogatók
Indulás: 2006-02-11
 
hír doboz

 

 

PageRank

 

 

 
névnap kereső
Írj be egy nevet
vagy névtöredéket:

 
a szabad szoftver

linux
uhu
ubuntu
wikipedia
FAQ

 
képeslap küldők

egyedülálló
a galéria
ezek várnak rád
a babaszoba

 

 

 

 

Irányítószám kereső

település neve:
 

                       websas.hu

 

 

                    

 

Autó-Motor

Autó-Motor : Igazi svéd modell

Igazi svéd modell

  2011.08.28. 05:12

 

Svédországban született az ötlet, Olaszországban tervezték, a Brüsszeli Autókiállításon mutatkozott be, Nagy-Britanniában építették, és nagy siker lett az Amerikai Egyesült Államokban. A Volvo P1800, amely talán minden idők világszerte legismertebb Volvo modellje és a legtöbb érzelmet váltotta ki az emberekből, idén ünnepli 50. születésnapját.
 


Oszsza meg másokkal is
Bookmark and Share

 

Négy éven át tartó gondos tervezés és fejlesztés után 1961-ben indult meg a gyártása, és még ugyanebben az évben jutott el a bemutatótermekbe is. A Volvo P1800 gyártása az ezt követő tizenkét évben folyamatos volt. Az értékesítés szempontjából talán kevésbé hangsúlyos, ám az arculat szempontjából sokkal nagyobb szerep jutott neki, mint bármely korábbi Volvo modellnek.

A Volvo már az 1950-es évek elején kipróbálta magát a sportautók területén. A nyitott, kétüléses, műanyag karosszériás Volvo Sport modellt 1955 és 1957 között gyártották, és mindössze 67 darab készült belőle. "Nem rossz autó, de egy Volvónak rossz" - így jellemezte Gunnar Engellau, a Volvo akkori elnöke, amikor megszüntette a modell gyártását. Felismerte azonban, hogy szükség van egy tekintélyes és izgalmas modellre, amely az összértékesítést növelheti. Azt is jól látta, hogy a Volvo-kereskedők mindent megtettek volna egy ilyen autóért.
 

kép=

Volvo P1800: Ötvenéves az igazi világpolgár
 

Olaszországból rendeltek egy előzetes formatervet, ahol Helmer Petterson, a Volvo tanácsadója - aki komolyan foglalkozott az új autó tervezésével - egy állást szerzett fiának, Pellének Pietro Frua autótervezőnél. Pelle a New York-i Pratt Institute frissdiplomás ipari formatervezője volt. Amikor 1957-ben eljött az ideje, hogy a Volvo igazgatótanácsának bemutassák a négy javaslatot, Helmer titokban becsempészte fia, Pelle ötödik formatervét, és mindenki azt választotta. Engellaunak különösen tetszett, mivel nagyon határozottan ellenezte, hogy egy olasz formatervezésű autót gyártsanak. Természetesen ennek ellenére olasz lett a formaterv, de egy 25 éves göteborgi tollából származott, aki később hajótervezőként és olimpiai bajnok jachtversenyzőként is maradandót alkotott.
 

kép=

Négy éven át tartó gondos tervezés és fejlesztés után 1961-ben indult meg a gyártása
 

Végül azonban kiderült az igazság a nyertes formaterv javaslattal kapcsolatban, és a hirtelen haragú Engellaut elöntötte a méreg. Úgy érezte, félrevezették, és megfogadta, hogy sohasem fogja elismerni Pellét az autó tervezőjének. Több évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy az igazságot nyilvánosságra hozzák és Pelle Petterson megkapja a megérdemelt elismerést a világ egyik legvonzóbb sportkupéjának megtervezéséért. Az új sportautó - ahogy a Volvo mutatta be a modellt - rögzített tetővel és acél karosszériával rendelkezett, a mechanikus alkatrészek nagy részét pedig egyenesen az Amazonból és az újonnan fejlesztett B18 motor 100 lóerős sportváltozatából vették át, amikor végre 1961-ben megérkezett a bemutatótermekbe.
 

kép=

Igazi értéket képvisel minden változata
 

1957-58-ban Torinóban a Frua vállalat három prototípust épített az Amazon alapjaira. Ezek az autók különböző célokat szolgáltak, például sablonként használták őket a présszerszámok gyártásához, számos vizsgálatban vettek részt, kiállításokon szerepeltek, valamint ezekről a példányokról készítették a sajtóanyagok és a hirdetések fotóit is. Valamennyi prototípus fennmaradt, és a mai napig járja az utakat. Ebben az időszakban a Volvo gyorsan terjeszkedő szakaszban volt.

A vállalat azonban a kezdetektől fogva tisztában volt azzal, hogy nem rendelkezik elegendő saját kapacitással az új modell gyártásához - sem a karosszériaelemek préseléséhez, sem a fényezéshez vagy az összeszereléshez, de sajnos még kis mennyiségekhez sem - ezért folyamatban volt egy megfelelő partner felkutatása. A keresést Helmer Petterson vezette, és hosszú mérlegelés után úgy döntött, hogy két brit vállalat készítse az autókat: a Pressed Steel építhette a karosszériát és a Jensen Motors fényezhette és szerelhette össze a járművet. A gyártás folyamata elindult, de ez a megoldás közel sem volt súrlódásmentes. Az állandó problémák a személyzettel, a munkamódszerekkel, a minőséggel, a beszállítókkal és a logisztikával, valamint e problémák nehézkes kezelése miatt végül a Volvo visszahelyezte a gyártást Svédországba.

1963 tavaszán - 6000 Jensen által összeszerelt autó után - az 1800 gyártása megindult a Volvo lundby-i gyárában, de a karosszériaelemek préselését csak 1969-ben helyezték át a Pressed Steel skóciai üzeméből a Volvo olofströmi présüzemébe. A hazaköltözés egybeesett a P1800 névváltoztatásával: eleinte a márkajelzés P1800 S volt, majd 1963-tól egyszerűen csak 1800 S, ahol az "S" Svédországot jelölte. A kupé hosszú élete során nem történt radikális változtatás a sikeres külső vonalakban, a különböző évjáratú modellek csak részleteiben különböznek egymástól. Eltérő például a hűtőrács, a díszlécek, a kerekek és a színösszeállítás. Műszaki szempontból az 1800 háttérbe szorította a Volvo más modelljeinek fejlesztését, és a sportautót folyamatosan frissítették. A leginkább figyelemre méltó változtatások közé tartozott, hogy mind a négy kereket tárcsafékkel szerelték fel, a motorok nagyobb teljesítményűek lettek és a jármű elektronikus üzemanyag-befecskendezést kapott.
 

"Az Angyal" című brit tv-sorozatban Roger Moore volt az a szerencsés, aki egy P1800-at vezethetett

1971-ben megjelent egy új karosszéria-változat, az 1800 ES. Egy sportos ferdehátú, amelynek meghosszabbították a tetővonalát, ezzel egy hatalmas üvegfelületű csomagtérajtóval felszerelt kombit alakítottak ki. Sportautó és kombi egyben. Az ES-t Göteborgban tervezték, és rögtön a figyelem középpontjába került, bár a közönséget két táborra osztotta. Az azonban tagadhatatlan, hogy kupé testvérével együtt kultikus státuszt vívott ki magának, és sok példány máig fennmaradt. A Volvo 1800 modellek nagyon keresettek a rajongók körében - számos klub alakult a modell köré -, és sokáig viszonylag olcsónak számítottak, de az elmúlt években az árai emelkedni kezdtek a klasszikus autók piacán. Egy 1800-as felújítása se nem egyszerű, se nem olcsó. Számos alkatrész már elérhetetlen, különösen a Jensen által épített autók esetében. Azonban az eltökélt tulajdonosok fáradozásának jutalma sok-sok kilométer egy kivételesen kellemes, fürge és erős autó kormánykereke mögött, amelynek értékét a Volvo arculata szempontjából nem lehet pontosan felértékelni.

"Az Angyal" című brit tv-sorozatban Roger Moore volt az a szerencsés, aki egy P1800-at vezethetett az egyfajta modernkori Robin Hood, azaz a kedélyes bűnüldöző, Simon Templar szerepében. A produkció egy független úriember számára is megfelelő, vonzó sportautót keresett. Miután a Jaguar visszautasította az ajánlatot, a Volvót keresték meg, és a P1800-at kérték. A Volvo hamar elkötelezte magát. Az együttműködés egy ragyogó PR-fogás volt az új Volvo modell számára, hiszen abban az időben az autó mindenkiben mély nyomot hagyott. A P1800-ra még a mai napig is gyakran az Angyal autójaként hivatkoznak.

Az autó kiválóságát tanúsíthatja a New York-i Irv Gordon is, aki több mint 4,5 millió kilométert tett meg az 1966-ban vásárolt 1800 S autójával, és ezzel egy olyan Guinness-rekordot tudhat magáénak, amelyet valószínűleg soha nem fognak megdönteni. Irv Gordon összesen csaknem 12 évet töltött az autója kormánya mögött, és a célja jelenleg 3 millió mérföld elérése, amely nagyjából 4.800.000 kilométert jelent ugyanazzal a motorral!
mbr>forrás és szerző : B.M.L. /


Az eredeti írás itt olvasható

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

 
         
 

 

Beszéljünk Róla

Friss bejegyzések
Friss hozzászólások
 
rövid üzenetek
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

 

 

 

linkek

 

pihenés

belföld
hungexpo
kontinensek
szállás ajánló
utazom

Sárospatak, Rákóczipanzió

 


 

Lottó-Totó


 
 

 
Google
 

    Harcolj a spam ellen! Katt ide!

                  

 
Tartalom

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!