KŐKOBAKI
KŐKOBAKI

Kőkemény - Magyar valóság


Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
gmail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
naptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
várható időjárás
Hőtérkép
 
látogatók
Indulás: 2006-02-11
 
hír doboz

 

 

PageRank

 

 

 
névnap kereső
Írj be egy nevet
vagy névtöredéket:

 
a szabad szoftver

linux
uhu
ubuntu
wikipedia
FAQ

 
képeslap küldők

egyedülálló
a galéria
ezek várnak rád
a babaszoba

 

 

 

 

Irányítószám kereső

település neve:
 

                       websas.hu

 

 

                    

 

Érdekességek,Hírek,
Bulvár

Érdekességek,Hírek,
Bulvár
: A nagy testvér a Dunát is figyeli: nyomkövető minden nagyhajóra

A nagy testvér a Dunát is figyeli: nyomkövető minden nagyhajóra

  2011.09.05. 05:44

Hajók a Dunán: hamarosan mindről tudják, merre jár
Népszabadság - Teknős Miklós

Kötelező a nyomkövető a dunai hajókon: a hazai lajstromban szereplő nagy vízijáművek szeptember 1-től csak a fedélzetükön telepített helyzetmeghatározóval használhatják a magyar folyamszakaszt. A hajósok az új technika nélkül meglettek volna, mégis örülhetnek, mert a drága berendezésekért a költségvetés fizetett helyettük. Abban azonban egyetértenek, hogy a biztonság fokozódik.
 


Oszsza meg másokkal is
Bookmark and Share

 

Megtalálták és azonosították Feketeszakáll, a híres XVIII. századi kalóz hajójának roncsát Észak-Karolina partjainál. A Queen Anne's Revenge (Anna királyné bosszúja) néven jegyzett, 30 méter hosszú háromárbócos a magyar Duna-szakaszon ma már el sem tűnhetne. Ha a hajó ma megfeneklene - ahogy 1718-ban a Karib-tengeren tette -, mondjuk Visegrád alatt, a hatóságok a fedélzetére szerelt automatikus helyzetmeghatározó, azonosító és adatközlő készülék (AIS) jelzései nyomán azonnal indulhatnának menteni. A Duna menti országokban hazánkon kívül egyelőre csak Ausztriában kötelező felszerelés persze nem a néhai kalózhajók megtalálását, hanem a hajózás biztonságosabbá tételét szolgálja.

- A megbízható online tájékoztatás fokozza a hajózás biztonságát és növeli versenyképességét – jelentette ki Schváb Zoltán. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) helyettes államtitkárának szavait a hajósok bólogatása kísérte a Kossuth Múzeum Hajó fedélzetén. Valójában azonban az érdekeltek közül sokan úgy vélik: a magyar folyami hajózási információs rendszerhez (PannonRIS) kapcsolódó, hajókra szerelt AIS készülékek legfeljebb azért járulnak hozzá az ágazat versenyképességének növeléséhez, mert a költséges beruházások nem a szakma gyakorlóit terhelik.

Az NFM közlése szerint az Európai Unió támogatásával 145 AIS készüléket vásároltak. A beszerzést felerészben Brüsszel, illetve a szakminisztérium finanszírozta. Az egyenként 4-5 ezer euróba kerülő eszközök közül 23-at különféle hatóságok (rendőrség, katasztrófavédelem, tűzoltóság, NKH) egységei kaptak meg. A fennmaradó berendezésekre ugyanakkor 193 pályázat érkezett. Vagyis az érdeklődők közül mintegy 70-en feltehetően kénytelenek lesznek maguk megvásárolni a szeptember 1-től kötelező felszereléseket. Ezek nélkül ugyanis a jövőben egyetlen magyar lajstromban szereplő nagyhajó sem közlekedhet a Duna hazai szakaszán.

A szerencséseknek ugyanakkor csak jelképes ellenszolgáltatást kell fizetniük az AIS-egységekért: az uniós támogatással vásárolt készülékek használata 2016-ig évente 20 euróba kerül. Az öt év elteltével pedig a berendezések a hajósok tulajdonába kerülnek.

A part menti bázisállomások adataival dolgozó rendszer használata 2012 januárjától a külföldön lajstromba vett nagyhajók számára is kötelező lesz. Azok az idegen lobogó alatt közlekedő hajók, amelyek rendelkeznek az ausztriai Duna-szakaszon 2009 óta kötelező AIS készülékkel, a magyar Dunán is gond nélkül áthaladhatnak majd. Ezek hiányában, az osztrák gyakorlathoz hasonlóan, bérelt nyomkövetőt használhatnak a hajók. Valószínű azonban, hogy az AIS rövid idő alatt a legtöbb dunai hajón megjelenik majd, miután az uniós elvárásoknak megfelelő rendszert egyre több ország honosítja meg. A következő lépcsőben - előreláthatólag 2012-ben - alkalmazását Szerbia és Horvátország teszi majd kötelezővé.

Az új rendszer bekapcsolását Urbán György, az NKH elnöke jelképesen a Kossuth Múzeum Hajó fedélzetén rendelte el. Mi több, a Duna magyar szakaszán közlekedő hajók mozgását követő rendszer működését a helyszínen bemutatóval demonstrálták. A Lánchíd térségében közlekedő hajók példáján mutatták meg, hogy a hatóságok milyen adatokat kapnak a vízi járművektől. A rendszer a többi között folyamatosan adatokat szolgáltat a hajó nevével (vagy azonosítójával) annak típusáról, legnagyobb hosszúságáról, szélességéről, merüléséről, sebességéről, haladási irányáról, gps-alapon megállapított földrajzi helyzetéről, illetve akár a rakományáról is.

A Rádiós Segélyhívó Országos Egyesülettel (RSOE) együttműködve kiépített PannonRIS fejlesztését az NFM a jövőben szeretné folytatni. Következő lépésként már be is nyújtottak egy újabb RIS témájú TEN-T pályázatot Brüsszelben. Ezzel az IRIS Europe 3 projekt keretében az elektronikus hajózási térképeket megjelenítő szoftveralkalmazások beszerzéséhez szereznék meg az unió támogatását.

forrás és szerző : nol.hu / Kapitány Szabó Attila


Az eredeti írás itt olvasható

 

 
         
 

 

Beszéljünk Róla

Friss bejegyzések
Friss hozzászólások
 
rövid üzenetek
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

 

 

 

linkek

 

pihenés

belföld
hungexpo
kontinensek
szállás ajánló
utazom

Sárospatak, Rákóczipanzió

 


 

Lottó-Totó


 
 

 
Google
 

    Harcolj a spam ellen! Katt ide!

                  

 
Tartalom

&#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal