KŐKOBAKI
KŐKOBAKI

Kőkemény - Magyar valóság


Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
gmail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
naptár
2025. November
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
várható időjárás
Hőtérkép
 
látogatók
Indulás: 2006-02-11
 
hír doboz

 

 

PageRank

 

 

 
névnap kereső
Írj be egy nevet
vagy névtöredéket:

 
a szabad szoftver

linux
uhu
ubuntu
wikipedia
FAQ

 
képeslap küldők

egyedülálló
a galéria
ezek várnak rád
a babaszoba

 

 

 

 

Irányítószám kereső

település neve:
 

                       websas.hu

 

 

                    

 
Vélemények innen-onnan
Vélemények innen-onnan : Az egykori BKV hagyatéka: pikáns ötletek bukkantak fel a Városházán

Az egykori BKV hagyatéka: pikáns ötletek bukkantak fel a Városházán

  2011.02.16. 05:43

 

Számos konkrét ötlet felmerült a Városházán azzal kapcsolatban, hogyan javítsanak a közlekedési cég anyagi kondícióin. A jegyár-támogatások csökkentése csak az egyik opció, amennyiben az állam kipótolja a kieső bevételt, a főváros nem ragaszkodik a szigorításhoz.
 


Oszsza meg másokkal is
Bookmark and Share

Bedől a budapesti közösségi közlekedés, ha az állam nem konszolidálja az egykori BKV 77 milliárd forintos adósságát – figyelmeztetett az elmúlt hetekben többször is Tarlós István főpolgármester. A cég utódjaként létrehozott Budapesti Közlekedési Központ ugyanakkor még az adósságok átvállalása után is állandó anyagi gondokkal küszködne, ha nem változtatnak a finanszírozás szerkezetén.

Mint először lapunk megírta, a Városházán ennek kapcsán felmerült, hogy a hat év alattiak és a 65 év fölöttiek eddigi teljes utazási kedvezményét a felére lehetne csökkenteni. Erre már csak azért is egy reális esély van, mert maga a miniszterelnök is megpendítette korábban – a Matolcsy-féle takarékossági csomag részeként – hogy szűkíteni fogják a támogatásokat.

Nem térít meg teljesen az állam

Ez számszerűen Budapest esetében a következőképpen néz ki: az állam elvileg megtéríti a közlekedési cégeknek (MÁV, Volán társaságok, BKK) a kedvezmények nyomán kieső bevételt, a valóságban azonban ez nem így van. Most egy havi bérlet teljes ára 9800 forint, egy kedvezményes tanulóbérleté 3580-ba kerül, amihez az állam ugyannyit tesz hozzá, vagyis 2300 forint veszteség így is keletkezik, ami éves szinten már nagyjából hat milliárd forint bevételkiesést jelent a BKK-nak. Ehhez jön még a társaság számításai szerint egy újabb 3.5 milliárdos hiány, ami abból ered, hogy valójában több 65 év feletti utazik közösségi közlekedéssel Budapesten, mint amennyiük után az állam térít.

Információink szerint a város és a BKK vezetése nem tekinti elvi kérdésnek a támogatások szűkítését. „Mi a cég finanszírozhatóságát tartjuk szem ellőtt, ha az állam kipótolja a kedvezményes bérletekből eredő bevételkiesést, felőlünk maradhat is a 65 év felettiek és a 6 év alattiak ingyenes utazása, és a kedvezményes bérletek. Vagy lehet valamilyen formában szűkítetten fenntartani a rendszert, nyitottak vagyunk minden megoldásra” – mondta egy városházi forrásunk.

Csökkentsék az áfát?

További lehetőségnek tartják még, hogy az állam csökkentse a közlekedést terhelő áfát. Jelenleg ennek mértéke 25 százalék, vagyis a legmagasabb kategóriába tartozik, miközben nemcsak Európa legtöbb országába sorolták a kedvezményes áfa-körbe a tömegközlekedést, a 90-es években még idehaza is ez volt a helyzet. A BKK-nál úgy számolnak, hogy a csökkentés részben, vagy akár egészben finanszírozása javítására fordítaná a cég, vagyis a jegyárak nem (vagy nem annyival) csökkennének, amennyivel a forgalmi adókulcs. Ebből akár évi 9 milliárd forintos pozíciójavulást is el lehetne érni a számítások szerint.
 

kép=

Gyors segítség kell a megroggyant helyzetű cég rendbetételére
Fotó: Horváth Szabolcs

 

A cafetéria megadóztatása szintén nem a közösségi közlekedés támogatása irányába tett lépés – míg ugyanis a bérlet ebbe a körbe tartozik, ha valaki autóval jár a munkahelyére, és ezért a cégtől támogatásban részesül, azt adómentesen kapja, ezen is változtatni lehetne – vélik a Városházán, hiszen így az állam inkább az autós közlekedést támogatja.

Közlekedési adó

Mindezek eddig olyan megoldási javaslatok voltak, amik ne érintenék a támogatási rendszer egészét, de Tarlós István korábban a Hírszerzőnek adott interjújában beszélt az önkormányzati adórendszer átalakításának lehetőségéről is. Eszerint helyi közlekedési adót lehetne bevezetni a gépjárműadó helyett. Ebből jelenleg éves szinten 13 milliárd folyik be a kerületekhez, a Városháza szívesen látná ezt a bevételt saját magánál, a közösségi közlekedés támogatására. Egy forrásunk szerint ugyanakkor az adó mértékét némileg akár emelni is lehetne – úgy, hogy évi 20-30 milliárd forint közötti bevételt hozzon – és meg lehetne osztani a pénzt a főváros és a kerületek között.

Franciaországban ugyanakkor minden nyolc munkavállalónál többet foglalkoztató cég helyi közlekedési adót fizet, ami az önkormányzathoz folyik be, és csak erre a célra lehet fordítani – ott a közlekedési cégek bevételnek harmada ebből származik, ezt is egy használható modellnek tartják.

Elképzelések tehát bőven vannak, kérdés, miről sikerül majd megegyezni a Nemzetgazdasági Minisztériummal. A tárgyalások folynak.

forrás és szerző : hirszerzo.hu


Az eredeti írás itt olvasható

 

 
         
 

 

Beszéljünk Róla

Friss bejegyzések
Friss hozzászólások
 
rövid üzenetek
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

 

 

 

linkek

 

pihenés

belföld
hungexpo
kontinensek
szállás ajánló
utazom

Sárospatak, Rákóczipanzió

 


 

Lottó-Totó


 
 

 
Google
 

    Harcolj a spam ellen! Katt ide!

                  

 
Tartalom

Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerd&#245;aljai, 150m2-es alapterület&#251;, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza