KŐKOBAKI
KŐKOBAKI

Kőkemény - Magyar valóság


Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
gmail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
naptár
2025. Május
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 
várható időjárás
Hőtérkép
 
látogatók
Indulás: 2006-02-11
 
hír doboz

 

 

PageRank

 

 

 
névnap kereső
Írj be egy nevet
vagy névtöredéket:

 
a szabad szoftver

linux
uhu
ubuntu
wikipedia
FAQ

 
képeslap küldők

egyedülálló
a galéria
ezek várnak rád
a babaszoba

 

 

 

 

Irányítószám kereső

település neve:
 

                       websas.hu

 

 

                    

 

közérdekű ! ?

közérdekű ! ? : Ötször annyiba fog kerülni, de jön a közös bicikli Budapestre

Ötször annyiba fog kerülni, de jön a közös bicikli Budapestre

  2010.06.25. 05:53

 

Kijelölték azt a hetvennégy dokkolóállomást, ahol egy év múlva ilyenkor szinte ingyen lehet kerékpárt kölcsönözni Budapesten. A fővárosi önkormányzat cége által gründolt rendszerről hamarosan országos névadási versenyt indítanak, miközben a jelképesnek mondott egyszeri ezerforintos díj immár ötezerre ugrott. Ezért alkalmanként félóráig lesznek használhatók a bringák, de aki ügyes, az egész nap ingyen tekerhet a különleges formájúnak ígért járművekkel. Megmondjuk, miként lehet trükközni, és cikkünkben azt is megnézheti, hol juthat majd hozzá a biciklikhez.
 


Oszsza meg másokkal is
Bookmark and Share

2011. július 1. - a legfrissebb ígéret szerint ekkortól lehet majd Budapesten szinte ingyen kerékpárt kölcsönözni az autójukat vagy a tömegközlekedést hátrahagyó fővárosiaknak, a vonattal, busszal Budapestre érkezőknek, a turistáknak, vagyis bárkinek, aki regisztrálja magát a rendszerbe. A felmérések és előtanulmányok szerint a bringakölcsönzőt az első teljes évében, azaz 2012-ben körülbelül százezren veszik majd igénybe.
 

kép=

A tervek szerint a képen látható washingtoni rendszerhez hasonlóan működik majd a budapesti is. Egy előre kiváltott kártyával vihetjük el a bicikliket
 

300-500 méterenként lesznek dokkolók

Összesen hetvennégy dokkoló lesz a belvárosban. A leendő szerkezetek telepítéséhez az elmúlt hetekben adta meg a tulajdonosi hozzájárulást a fővárosi önkormányzat (negyvenhét állomás az ő területükön lesz) és az érintett további tíz kerület vezetése (huszonhét dokkoló). Háromféle különböző méretű állomást alakítanak ki a szervezők: tizenöt, huszonkét vagy harminc kerékpárt lehet majd elvinni egy-egy állomásról annak megfelelően, mennyire forgalmas helyre telepítik azt.

Amint a térképen látszik, a három legészakibb dokkoló a Gogol utca-Szent István park-Lehel piac háromszögben lesz, innen keleti irányba haladva a Hősök tere, Városligeti fasor és a Thököly út-Hungária körút sarok határolja a közel hét négyzetkilométeres területet, amelyen belül használhatóak lesznek a kerékpárok. A legdélebbi állomások Lágymányoson lesznek, az ELTE épületénél és a Schönherz kollégiumnál. Nyugatról a budai rakpart határolja a területet, de lesz a Széna téren is egy állomás.

Ezen a 6,8 négyzetkilométeres területen lehetne használni a kerékpárokat, a határvonalon kívül azonban kezdetben még nem. A térképen néhány apróbb változás még elképzelhető, hiszen még sok egyeztetés előtt állnak az előkészítők. Ha beválna a rendszer, akkor viszont az sem kizárt, hogy később kibővítenék a bejárható területet.

Ötezerért félóra - vagy egész nap

Egyelőre a rendkívül hivatalos Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszer (KKKR) nevet viseli a projekt, de a nyár végén országos névadási pályázatot indít az előkészítő Parking Kft. Bárki előállhat majd névötletekkel a kétfordulósra tervezett versenyen, a szervezők szerint az első helyezett ajándékot is kap majd a dicsőség mellé.

A rendszert tartósan (tehát nem eseti jelleggel, mint például a turisták) igénybevevőknek egyszer személyesen el kell menniük a leendő ügyfélszolgálati irodába, ahol ellenőrzik az okmányaikat, majd aláírnak egy használati szerződést. A jelenlegi elképzelések szerint tizennégy éves kor felett lehet majd a kölcsönző-rendszer tagjává válni egyszeri, tehát nem évi - jelképesnek mondott - ötezer forintos regisztrációs díjért.

Amikor egy éve elsőként írtunk a tervekről, akkor még ezer forintról beszéltek a szervezők, most, amikor szembesítettük őket ezzel, így reagáltak: "Ennél több már biztosan nem lesz. Azt gondoljuk, hogy még ez is egyértelműen jelképes, kis összeg, hiszen ezért cserébe a befizetéstől számítva hosszú évekig használhatják a rendszert a regisztrálók. A külföldi példák esetében ennél jelentősen magasabb éves díjat kérnek" - fogalmazott Gyarmati Zoltán, a Parking Kft. ügyvezetője.

Párizsban egyébként 29 euró az éves díj (körülbelül 8000 forint), Barcelonában 30 euró, míg Londonban 45 font (nagyjából 15 ezer forint), Melbourne-ben 50 ausztrál dollár (közel 10 ezer forint), Montrealban pedig 78 kanadai dollár (körülbelül 17 ezer forint). De nem is kell ennyire messzire menni. Ha például azt nézzük, hogy a regisztrációs díj ötezer forintja mindössze kétheti felnőtt BKV-bérlet (9800 forint) árának felel meg - és ezért éveken át kerékpározhatunk -, akkor tényleg szinte ingyenes lesz a rendszer még ennyiért is.
 

kép=

Párizsban az egyik legolcsóbb a rendszer használata, a belépés 29 euró, azaz körülbelül nyolcezer forint
 

Mintegy 1000 (esetleg 1200) kerékpárt lehet majd elvinni a 74 állomásról valószínűleg egy mágneskártya segítségével. A használat első 30 perce ingyenes a tagoknak, de ha hosszabb ideig akarná használni valaki ugyanazt a bringát, akkor a következő félóráért a mindenkori BKV-jegy árát (most 320 Ft), az újabb félórás használatért egy újabb jegy árát kell kifizetnie. Persze ez könnyen kikerülhető, és még csak a rendszer kijátszásának sem számít, ha valaki az egymáshoz viszonylag közel lévő dokkolókban a félóra lejárta előtt leteszi a kerékpárt, és ugyanott felvesz egy másikat. Így akár egész nap ingyen közlekedhet a megadott területen belül.

Átülne 22 ezer autós? Egy tavalyi közvélemény-kutatás alapján a Budapesten naponta közlekedő 450 ezer autós öt százaléka, mintegy 22 ezer ember hajlandó lesz egy jelképes összeg fejében autóját kerékpárra cserélni - állítja a Parking Kft. és a Magyar Kerékpárosklub Ennél is nagyobb számot mutatott a felmérés arra a kérdésre, hogy a fővárosiak közül mennyien lennének szívesen a rendszer regisztrált tagjai. E szerint Budapest teljes lakosságának 16 százaléka (körülbelül 300 ezer ember) használná kisebb-nagyobb rendszerességgel a kölcsönözhető kerékpárokat.

Évente maximum százmillió forint közpénzbe kerül

A rendszer kiépítésének ára bruttó 1,32 milliárd forint, amelyből 420 milliót a fővárosi önkormányzat áll a 900 milliós uniós támogatás mellett. Mivel azonban az önkormányzat százszázalékos tulajdonában álló Parking jogosult áfa-visszaigénylésre, 260 millió visszajön (nem elszámolás, nem minden tétel áfás, ezért 260 millió), így végül 1,06 milliárdba kerül majd a beruházás, amelyre nagyon büszke Gyarmati Zoltán. "Ez lesz Közép-Kelet-Európában az első ilyen, és egész Európában az egyetlen, amely uniós támogatással valósul meg" - közölte.

Az elkövetkező időszakban felgyorsulhat az előkészítés: a napokban írják ki a rendszer tervezési közbeszerzési eljárását, majd jön a névadási pályázat, aztán ősszel a dokkolók és a kerékpárok leszállítására írják ki a nemzetközi közbeszerzést, amelyen várhatóan az az öt-hat cég mérkőzik meg, amelyek a világ számos pontjára szállítottak már ezekből a rendkívül speciális kerékpárokból. A hazai előkészítők azt szeretnék, ha ez a cég üzemeltetné-javítaná is a kezdeti időszakban a kétkerekűeket és az állomásokat, hiszen nekik van ebben tapasztalatuk és garanciális kötelezettségük.
 

kép=

Elképzelhető, hogy a turisták vagy más alkalmi használók bankkártyával is fizethetnek
 

Három különféle üzleti tervet (optimista, pesszimista, reális) terjesztett a Parking nemrég a Fővárosi Közgyűlés elé, amelyek közül a leginkább valóságosnak gondolt szerint évente 200-250 millió forint közötti összegbe kerül majd a komplett rendszer működtetése (74 állomás, több mint 1000 kerékpár, ezek javítása, pótlása, ügyfélszolgálat, honlap, szállítójárművek stb.). Az összeget három forrásból próbálják előteremteni: a regisztrációs díjakból, reklámbevételekből (legalább 100 millió forintot remélnek évente lehetőleg egy főszponzortól), míg a maradék összeget a fővárosi önkormányzat pótolná ki minden évben (a tervek szerint maximum 90-100 millió forintot).

Min bukhat el a rendszer?

"Sehol sem önfenntartó ez a történet" - mondta László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke, aki az általa vezetett szervezetet képviselve maga is aktív tagja az előkészítésnek. Szerinte két terület van, ahol könnyen elbukhat az egész projekt. Egyrészt rendkívül hiányolja a kerékpárkölcsönzővel kapcsolatos pozitív kommunikációt. "Már előre meg kellene ismertetni, meg kellene szerettetni az emberekkel ezt a lehetőséget, hogy várakozás legyen bennünk, hogy amikor majd elindul, akkor örömmel vegyék igénybe a kerékpárokat" - mondja az elnök.

Ez azért is rendkívül fontos szerinte, mert a majdani kerékpárkölcsönző nem azokat célozza meg, akik jelenleg is bringáznak Budapesten, hanem azokat, aki még nem. Az lesz a cél ezzel, hogy a budapesti vagy a főváros belső részébe vidékről érkező autósok egy része átüljön a kocsijából a kerékpárra, a vonattal, vagy távolsági busszal érkezők úgyszintén.
 

kép=

Külsőleg talán a római kerékpárok hasonlítanak a legjobban a normál biciklikre. Azt ígérik, hogy a budapestiek ennél egyedibbek lesznek
 

Az ő dolgukat nehezíti - egyúttal a rendszer másik buktatója lehet -, hogy László állítása szerint a kölcsönző területe nem kerékpárosbarát. "Aki ma biciklizik ezeken a területeken, az tudja, hol kell ugratni, trükközni, de így nem lehet beindítani a rendszert azoknak, akik egyelőre nem kerékpároznak. Hiányoznak az előretolt kerékpáros felállók, ki kell jelölni egyes egyirányú utcákat a szembeirányú kerékpáros forgalomnak, és kellenek újabb kerékpársávok".

Mindezen forgalomtechnikai megoldások alkalmazására januártól már lehetőséget biztosít a KRESZ, de amint azt korábban megírtuk, többek között Budapesten sem nagyon használják ezeket az illetékesek. Megkérdeztük ismét a fővárosi önkormányzatot az új forgalomtechnikai lehetőségek használatáról, ezúttal kimondottan a leendő kölcsönző-rendszer területére vonatkozóan. Az önkormányzat sajtóirodája szerint lesznek "forgalmi beavatkozások, amelyek tovább segítik a kerékpáros közlekedést". Ígéretük szerint "az intézkedési terv azonnal és mindenki számára elérhető lesz amint elkészült, és jóváhagyta a Fővárosi Közgyűlés".

Joggal merülhet fel a kérdés, hogy ha új városvezetés jön az őszi önkormányzati választások után (amire nagy esély mutatkozik), akkor folytatódhat-e a projekt előkészítése. A válasz nagy valószínűséggel igen, mivel márciusban a Fővárosi Közgyűlés szokatlan egyetértéssel, 64-0 arányban támogatta az előkészületeket. Tehát a fideszes politikusok is mögötte állnak.

forrás : origo.hu

 

 
         
 

 

Beszéljünk Róla

Friss bejegyzések
Friss hozzászólások
 
rövid üzenetek
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

 

 

 

linkek

 

pihenés

belföld
hungexpo
kontinensek
szállás ajánló
utazom

Sárospatak, Rákóczipanzió

 


 

Lottó-Totó


 
 

 
Google
 

    Harcolj a spam ellen! Katt ide!

                  

 
Tartalom

Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!