Autógyárak: ki kivel van?
2010.01.12. 06:08

2010-re átrendeződött az autógyárak térképe. Végül a Volkswagen nyelte le a Porschét, majd bevásárolt a Suzukiba, az Opel mégsem szakadt ki a GM-ből, a FIAT pedig megpróbálja szanálni a Chryslert. Helyzetkép egy turbulens év után.
Oszdmeg másokkal is
Régóta nem írtunk annyit gazdasági háborúk fordulatairól, mint tavaly. A tavalyi év magyar szempontból talán legfontosabb sztorija az Opel sorsát érintette: csődbe megy a GM-mel együtt, megússzák közösen vagy leválik a német leányvállalat, de akkor ki veheti meg?

Kisautókkal sikeres a Suzuki, ami nagyon vonzó
GM-Opel: válás 80 év után?
A GM csak legvégső esetben adta volna el az 1929-ben megszerzett Opelt. A Kínában Buick néven nagyon sikeres autókban is vannak rendesen Opel-gének, a Brazíliában jól teljesítő Chevrolet-modelleknek sem véletlenül Corsa, Astra, Vectra vagy Zafira a neve.

Más kontinensen, más néven is kapósak Opel-termék
A német részleg fejlesztői nélkül pont a jövőt jelentő kis és közepes méretű autók között érte volna a legfájóbb veszteség a céget, a Chevy Volt akkumulátorait töltő kis benzines motor sem egy amerikai V8 lesz.
Mégis úgy tűnt, hogy megválnak az Opeltől, mert nem látszott más választásuk, mint eladni a márkát a választásokra készülő német kormány által favorizált konzorciumnak, benne az orosz tőkére hagyatkozó Magnával.
Frusztrált kancellárasszony

Merkel nem örül a GM maradásának amerikaiak
Ám az amerikai kormány által állami tulajdonba vett, ezzel megmentett GM levegőhöz jutott, és új vezetőjével lepattintotta a frigyet biztosnak érző kérőt. Ed Whitacre nem a GM-topmenedzserek szokásos karrierjét követte, akik már a céghez kötődő neves egyetemen , Flintben megismerik és később kölcsönösen támogatják egymást nyugdíjas korukig.
Bár az autóiparon kívülről érkezett, mégis tudta, hogy az Opel nélkül a General Motors elveszíti globális pozícióit, aligha van jövője. Az állami tőkeinjekciók révén a cég kibírta az Opel vételára nélkül és sikerült megtartani a német leányvállalatot, erősen frusztrálva ezzel a német nagypolitikát, benne Angela Merkelt.
VW-Porsche: az erősebb kutya nemz utódot

Eltaktikázta magát a Porsche elnöke Wiedeking. 17 ávig állt a Porsche élén a zseniális menedzser
Eközben a régi konkurens, a Volkswagen is saját jövőjével volt elfoglalva, csak ezerszer stabilabb anyagi helyzetben háborúzott a Porschével. A kérdés: a kis sportautómárka fel tud-e hajtani annyi hitelt a gazdasági válság idején, ami a VW lenyeléséhez kell, vagy kénytelen besorolni 10. márkaként a konszernbe?
Az utóbbi történt , de a háború annyira lekötötte a Volkswagent irányító Ferdinand Piëch és Martin Winterkorn erejét, hogy egy stratégiailag pompás üzletet csak hónapokkal később tudtak nyélbe ütni a Suzukival.
A Porsche tehát tizedik márkaként tagozódik be a Volkswagen konszernbe. A mamutvállalat márkái alfabetikus sorrendben: Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Scania, SEAT, Skoda, Volkswagen, Volkswagen Nutzfahrzeuge (haszonjárművek).
forrás : vezess.hu
|