A három legdögösebb concept car
2010.01.03. 09:46

Honda, BMW, Volkswagen
A legnépszerűbb olasz hetilap, a Panorama szerkesztőségének autós újságírói megválasztották az év három legjobbnak tartott "concept" autóját. Ezek: Honda P-NUT, BMW Vision EfficientDynamics, Volkswagen L1.
Az autós újságírók számára egy fontpos kérdőjel végig megmaradt: vajon van-e esély arra, hogy az ilyen prototípus autók bármelyikével valaha is találkozhassunk a márkakereskedők szalonjaiban.
Egyebek között ez az opció is motiválta őket a szavazáskor.
BMW Vision EfficientDynamics
Fantasztikus sport-hibrid. A merész dizájn egy iszonyúan erős, 356 lóerős dízel motort rejt, amely csupán 3,76 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren, s teli tankkal 650 kilométer megtételére képes. És ha kifogyott a dízelolaj, még 50 ki,lométert megtesz kizárólag elektromos meghajtással.

Volkswagen L1
A szerkesztőség szavazatai azért estek erre a modellre, mert az L1 célja, hogy egyetlen liter üzemanyaggal képes legyen 100 kilométer megtételére. 2002-ben kezdődött a fejlesztési projekt, s most jött el az idő, hogy a nyilvánosság elé álljanak vele. A karosszéria egy szuperkönnyű szintetikus műanyagból készült, amelyet szénszálakkal erősítettek meg. Az egész kocsi súlya összesen 380 kilogramm. Az L1 meghajtásáról egy 0,8 literes turbódízel, valamint egy 14 lóerős elektromos motor gondoskodik.

Honda P-Nut
Az ultrakompakt modell fantázianeve – P-NUT – angolul diót jelent, ami a sokkal szárazabb és technikaibb Personal-Neo Urban Transport kezdőbetűiből áll össze. Egy 3 személyes, a végletekig racionalizált modellről van szó, amely a jövő városi kisautója lehet. A méretei valóban a minimumra redukáltak. Hossza 3,4 méter, szélessége 1,75, magassága pedig 1,439 méter. A vezetőülés középen található, a két utas pedig a két oldalán foglal helyet. E két ülés kissé hátrébb helyezkedik el, hogy az utasok valamelyest kinyújthassák a lábukat.

|