KŐKOBAKI
KŐKOBAKI

Kőkemény - Magyar valóság


Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
gmail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
naptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
várható időjárás
Hőtérkép
 
látogatók
Indulás: 2006-02-11
 
hír doboz

 

 

PageRank

 

 

 
névnap kereső
Írj be egy nevet
vagy névtöredéket:

 
a szabad szoftver

linux
uhu
ubuntu
wikipedia
FAQ

 
képeslap küldők

egyedülálló
a galéria
ezek várnak rád
a babaszoba

 

 

 

 

Irányítószám kereső

település neve:
 

                       websas.hu

 

 

                    

 

Autó-Motor

Autó-Motor : Majdnem 200 kilométer egyben a Bianchival

Majdnem 200 kilométer egyben a Bianchival

  2009.09.17. 05:55

 

És természetesen bedöglött. Nem, nem egy dolog, hanem négy. Hiába volt már ötszázas Fiatom , meg a feleségemnek is. És hiába szedtem szét én a Bianchit, hiába szereltem nettóban több hetet az utóbbi pár évben, hiába bontottam már magam széjjel a motorját vagy ötször, ennek ellenére a mai napig nem tudom eldönteni biztonsággal, hogy maga a konstrukció ilyen tré, hogy egy elég alapos felújítás (mondtam volna régen restaurálásnak, de azóta már változtak a nézeteim) után sem bír ki kétszáz kilométert, vagy általában ennyire pocsék lesz egy autó, amikor mindenhez hozzányúl az ember. Márminthogy ilyen hosszú utána a lábadozási időszak.

 


De ne menjük elébe a sztorinak.

 

kép=



 

Egy augusztusi hétvégén úgy döntött a család, hogy elgurulunk Kemencére megnézni az Magyarországon még egyetlen működő, 600 milliméteres nyomtávú kisvasutat. Tóth Gabi barátom, aki Puch-guru, mellesleg VW Transportereket és Bogarakat szerel, és teljesen mellékesen évek óta minden hétvégéjét Kemencén tölti sínépítéssel, műtárgy-rendbehozatallal (híd, korlát, szemafor, ezek a műtárgyak, ha jól tudom), mozdonyrestaurálással, masinisztáskodással, nos, Tóth Gabi barátom évek óta mondogatja, hogy nézzünk már le hozzájuk, nem bánjuk meg. Nem bántuk meg. Nagyon nem.

 

kép=

Tóth Gabi és a mozdony

 

Szép volt az idő, ezért úgy döntöttünk, hogy Bianchival hatolunk bele Nógrádba. Kemence persze Pest megyében van, de az út végig a szlovák határ felé vezet, csak az utolsó, rövid szakaszon (Parassapuszta határállomás előtt húsz méterrel kell balra kanyarodni) tér vissza az utazó a másik megyébe. Bianchi kezd magára találni a motorfelújítás óta , már jövöget meg az ereje (eredetileg 17,5 lóerő volt, sokat azért nem szabad várni tőle), szép a hangja, nem fullad, van olajnyomás, egész megbízhatónak tűnik. Nem is a motorral volt baj. A gyerekeim sikoltoztak, amikor megtudták, hogy a picikével megyünk, még ha ez a helyszűke miatt azt is jelentette, hogy csak két banánt tudtunk vinni tízóraira a szokásos négy helyett. Azt leszámítva, hogy az önindító Bendixének a szabadonfutója ekkor már hetek óta kriminálisan csúszott, ezért alig tudtam beröffenteni a motort (mindig elejti a benzint egy hét állás után, és mire felkapja, az önindító be is hozta a használatkiesést) a motort, illetve, hogy elinduláskor, meg kettesbe kapcsolás után valami bőszen csikorgott benne – nem a kuplung, mert akkor csinálja, amikor már teljesen felengedem a pedált – érdemleges dolog nem történt az első húsz kilométeren.

Verettünk hajmeresztő hetvennel, akadt autó, amelyet az M0-án le is hagytunk, igaz, inkább a félredőlt IFA-, és lyukas Barkas-fajtából, a tető nyitva volt, négy óriási mosoly ült a négy kipirult arcon, hátulról kaptuk a porszívósivításba vegyített légkompresszor-hangot – szuper volt, talán nem kell magyaráznom.

Aztán Vác előtt elkezdett ugrálni a sebmérő mutatója. „Nézd Kati, így ötven körül milyen hülyeségeket művel” – mutattam kedvenc feleségemnek, de a szinopszis hibásnak bizonyult. Mert később már harminc körül ugrált, aztán húsz körül, aztán tíznél lekoppant, és csak néha bliggyent egyet a mutató, mint valami Chemotoxtól épp megdöglött légy egy szép nyárdélutáni ablakpárkányon. Aztán végleg elhallgatott.

Megálltam a 2/A úton, húzott el mellettünk a sor, jobb is volt így, vagy húsz autót feltartottunk a hetvenes tempónkkal, már úgyis el akartam engedni őket. „A szar Trabant, mit akar ezzel a hülye” – olvastam le a gőgös újautósok szájáról, én meg szégyenkeztem a nyitott autóorrban turkálva, erőlködve azon, hogy a sebmérőspirált más úton vezessem, ahogyan talán majd beleér a műszerben levő csonkba. El nem szakadhatott a spirál, hiszen új, alig ezer kilométer van benne. Nem sikerült a műtét, halott maradt.

A 2/A-n ilyenkor sok a traffipax, és az ötvenes, meg pláne a negyvenes korlátozásokban még a Bianchi is képes arra, hogy triggerelje az elektronikát, illetve a mögötte strázsáló tányérsapkást. Nálunk volt azonban kiváló Kék Párduc nevű GPS berendezésem, amit mondjuk, nem akartam túl sokat használni, mert a Bianchiban nincs szivargyújtó, meg semmiféle kéznél levő 12 volt elöl a töltéshez. Az pedig eszembe se jutna, hogy megfúrjam a gyönyörű műszerfalat holmi úri bitektől nyüzsgő huncutságok miatt.

 

kép=



 

De most beüzemeltem a GPS-t, vesszen az akku. Mivel ő egy Kék Párduc, a húszezer forintos navik krémjének leghabosabbja, ezért csak hellyel-közzel mutatta jól a tempót. Mentünk 11-gyel, majd 9-cel, utána 0-val, aztán elvesztett minket, vitt az út mellett, aztán egyszer csak 130-cal robogtunk. Szerinte. Tisztességes készülék, legalább próbálta behozni a hátrányt. Ha jól tudnék interpolálni, meg lett volna valami precíziós távolságmérő nálam, simán ki tudtam volna számítani az átlagtempónkat. De valahol 65-70-nel mehettünk a „Pakema – Zgyelano v SzSzSzR”, illetve a Ciklon légkompresszor kombinált hangjából ítélve ott hátul.

 

Mindenki élvezte az utat, csak én verejtékeztem, de simán elértük Parassapusztát, integettünk a határőröknek, majd – még mielőtt Bianchika húsz éve (talán negyven) először átléphetett volna a szomszéd országba, elfordultunk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

kép=



 

Kemencén különleges napot tartottak, mert a szokásos, hétvégi vonatozással együtt Steyr-Puch , Fiat 500-, és 500-származék-találkozót rendeztek. A füves parkolót elfoglalták a kisautók, olyan volt a kép, mint amikor a fiaim otthon kirakják a medzsókat a szőnyegen. Hát mi is odatoltuk a saját, világoskék Whizzwheelsünket, nézték egy csomóan, az én májam meg hízott. Bár ilyenkor sosem tudom, hogy mit bámulnak a Bianchin, azt, hogy mit keres egy Trabant a szép kis Fiatok között, vagy, hogy miért nincs ajtókárpit a Kati oldalán, esetleg, hogy már lángol a hátulja a kicsikének. Valószínűleg mindenki mást.

A további részletek itt olvashatók.

forrás : belsoseg.blog.hu

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

 
         
 

 

Beszéljünk Róla

Friss bejegyzések
Friss hozzászólások
 
rövid üzenetek
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

 

 

 

linkek

 

pihenés

belföld
hungexpo
kontinensek
szállás ajánló
utazom

Sárospatak, Rákóczipanzió

 


 

Lottó-Totó


 
 

 
Google
 

    Harcolj a spam ellen! Katt ide!

                  

 
Tartalom

&#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal