Láblógatás 30 milliárdért Budapesten!
2009.09.01. 05:41

– Kemény munka helyett láblógatással telt a munkások első napja a lezárt Margit hídon. A Blikk munkatársai a híd pesti hídfőjénél azt látták, hogy a szemmel láthatóan a híd felújítására kirendelt dolgozók üldögélnek, kedélyesen csevegnek vagy épp a hídon áthaladó csinos lányokat stírölik munkaidőben.
Várakozás. Hatalmas dugó alakult ki az Erzsébet híd lábánál, a Hegyalja útról hosszú várakozás után lehetett csak a hídra feljutni
Csak a biztonsági szolgálat tette a dolgát, az ő feladatuk volt, hogy visszafordítsák és a járdára tereljék a hídon átkerekezni igyekvő bicikliseket. A lazsáló munkások azt mondták, hogy ma nekik semmi dolguk nincsen, mert egyelőre a mérnököké a munkaterület: felmérik a hídnak azt a részét, ahol napokon belül lefektetik az ideiglenes villamosvágányokat. – Mi fogjuk majd lerakni a síneket, de nem ma, hanem holnap vagy holnapután – mondták az üldögélő alkalmazottak.
Lépésben. A Fő utcában egész nap jellemző volt a dugó, több kilométeres kocsisor volt a Batthyány tértől a Clark Ádám térig
Aligha érthető, miként engedheti ezt meg magának a Fővárosi Önkormányzat és a kivitelezést végző cég, hiszen a Margit híd felújítása azért kerül 15 helyett 30 milliárd forintba, hogy egy év alatt be tudják fejezni. Ráadásul a környező hidak, utcák forgalma megnőtt, a Margit híd lezárása miatt. A feszített munkatempóval indokolták a városatyák és a városmérnökök korábban a megduplázott kiadásokat.
Bámészkodtak. Munkaidőben nem dolgoztak, inkább nézelődtek és a lábukat lógatták a munkások a Margit hídon
– Nem a főváros kára, ha valamilyen okból nem készül el időben a felújítás. Ebben az esetben a kivitelezőnek kötbért kell fizetnie, ami napi 52 millió forint, de a felső határ akár három milliárd forint is lehet összesen – közölte Horváth Éva főpolgármester-helyettesi sajtófőnök. – A cég és az alvállalkozók előre elfogadott ütemterv alapján dolgoznak. Így semmiképp sem szabad általános következtetéseket levonni a látottakból – vélekedett Becker László, a főváros főmérnöke.
– Nem értem, miért rendelték ki oda a munkásokat, de emiatt, legfeljebb az alvállalkozónak lesznek többletkiadásai – jelezte Horváth Zoltán projektvezető.
forrás : blikk.hu / Vajta Zoltán
|