Előtérben ! : Mi már tudjuk, miért mondott le az Audiról Lázár János |
Mi már tudjuk, miért mondott le az Audiról Lázár János
2011.02.17. 05:17

Lázár János luxusautója
Fotó: egyenlito.blog.hu
Pénteken délután Lázár János lemondott szolgálati Audijáról. Mint mondta, nem tart igényt a jövőben semmilyen szolgálati gépjárműre, a STOP utána járt a miértnek. A válasz mindvégig itt volt előttünk.
Oszsza meg másokkal is
Lemondott szolgálati autójáról Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője és Hódmezővásárhely polgármestere. A politikus saját bevallása szerint havi szinten 7000 kilométert tett meg az autóval Hódmezővásárhely és Budapest között, ami az autó bérleti díjával és fenntartásával együtt körülbelül havonta egymillió forintjába került a költségvetésnek.
A Fideszes politikus által használt autó egy előző szériás Audi S8 5.2 FSI V10 Quattro volt, amelyből összesen 14 darabot adtak el Magyarországon, darabját 36-46 millió forint közti áron - tudta meg a STOP a márka hazai importőrétől. Az autó 5204 köbcentis motorja 450 lóerőt és 540 Nm forgatónyomatékot teljesít, 5,1 másodperc alatt van fenn százon, végsebességét elektronika szabályozza 250 km/óránál, viszont a hatsebességes automataváltóval 13,2 liter benzint eszik 100 kilométeren. A politikus erről a luxusról mondott le. Rájöttünk, hogy miért.
A politikus legfrissebb vagyonnyilatkozatát átböngészve megtudhatjuk, hogy a számtalan ingatlan mellett semmilyen járművel, így autóval sem rendelkezik. Adott tehát a válasz: a politikus átpártolt a vasúthoz. A MÁV Zrt. honlapját tüzetesen áttanulmányozva alá tudjuk támasztani: érthető a politikus döntése, hiszen Budapestről két pályaudvarról is indulnak vonatok Hódmezővásárhelyre, körülbelül fél óránként, több vonalon, egészen hajnaltól késő estig. Utánajártunk, mennyibe kerül majd Lázár János hazaútja, és hányszor fog átszállni.
A főváros Keleti és Nyugati pályaudvaráról is indulnak vonatok Hódmezővásárhelyre, általánosságban félóránként. A választék pedig kellően bőséges: választhatunk Inter City, gyorsvonat és személy között, három, vagy akár csak egy átszállással. Az utazás időtartama három és négy óra közötti, a jegyár pedig egy utazásra az osztály és a helyjegy függvényében 3600 forinttól egészen 5500 forintig kúszik.
A legelső vonat Hódmezővásárhelyről 04:43-kor indul, ami 08:32-kor érkezik a fővárosba. A legutolsó 19:40-kor indul, ami éjfél után hét perccel áll meg a Nyugatiban. Visszafelé az út több, mint öt vonalon keresztül vezet, a politikus tehát választhat, hogy Szolnokon és Szentesen át, Békéscsaba felé, Szegeden keresztül, vagy esetlen Kiskunfélegyháza irányába kíván hazautazni. A legegyszerűbb Kiskunfélegyházán keresztül menni, mindössze egyetlen átszállással, amely utazás 3 óra 17 percig tart, egy gyors- és egy személyvonattal, ára első osztályon 4250 forint, másodosztályon azonban csupán 3630. Hódmezővásárhelyre az első szerelvény 00:43 perckor indul, az utolsó 22:41-kor.
Ha azt vesszük tehát, hogy az Audi havi egymillió forintba került, a vonat pedig legrosszabb esetben is csak ennek az összegnek az egytizede, a politikus máris 900 ezer forintot hagyott a közösben. Igaz, az utazási idő naponta hét óra lesz, de az Audival sem lehetett kevesebb négy óránál. A kérdés tehát csak annyi: megér az államnak 900 ezer forintot az a napi plusz három óra?
forrás és szerző : STOP / Pi-Zsi
Az eredeti írás itt olvasható
|