Autó-Motor : Jönnek a legújabb autócsodák - íme a Top10 listája |
Jönnek a legújabb autócsodák - íme a Top10 listája
2010.09.30. 04:31

Gyorsulási rekordot futott a Peugeot tanulmánya
Október második napján nyitja meg kapuit, majd két teljes héten át várja a nagyközönséget az ősz legnagyobb autókiállítása, a 2010-es Párizsi Autószalon. A gyártók már gőzerővel készülnek az európai- és világpremierekre, így most bemutatjuk az idei tíz legnagyobb durranást!
Oszsza meg másokkal is
10. Land Rover Range Rover Evoque

Land Rover Range Rover Evoque
A Land Rover egészen az autószalon megnyitójáig hétpecsétes titokként őrzi az Evoque névre keresztelt ultramodern SUV motorizáltságát, egyes információk szerint azonban egy 2.2 literes turbódízellel és egy 3.2 literes benzinmotorral érkezik majd. Az Evoque-kal a gyártó nem titkoltan egy új vásárlói réteget céloz meg, az alacsony összkerekesből éppúgy rendelhető lesz háromajtós változat, mint ötajtós. A pletykák szerint a Land Rover egy kétliteres turbódízelre épülő hibrid hajtásrendszerrel kíván nagyot robbantani az Evoque-kal.
9. Új Mazda2

Mazda2
Párizsban mutatkozik be a 2008-as Év Autójának megválasztott Mazda2 ráncfelvarrott generációja, amely a környezetvédelem jegyében született. Az autó minden tekintetben megfelel az Euro 5-ös normáknak, az alacsony fogyasztás elérése mellett a mérnökök a csökkentett károsanyag-kibocsátás elérésére is figyeltek. A Mazda2 automataváltóval is kérhető lesz.
8. Lexus CT 200h

Lexus CT 200h
A Lexus új hibrid modellje, a CT 200h a sorozatgyártásba került hibrid típusok közti kimagasló teljesítménye okán került fel a Top10-es listára. Az autó a Toyota 99 lóerős, 1.8 literes VVTi benzinmotorja mellett egy 82 lóerős elektromotort is kapott, így teljesítménye 181 lóerő. 9,8 másodperc alatt sprinteli a nulla százat, végsebessége 180 km/óra.
7. Citroen DS4

Citroen DS4
Szintén Párizsban debütál a Citroen luxus-szériájának második tagja, a DS3 nagytestvérének szánt DS4, amely a C4 luxusváltozatának számít. Az elit szintről többek között bőrözött műszerfal és panorámatető gondoskodik, miközben az optika az autó sportos vonásait hangsúlyozza. Az ötajtós karosszéria két hátsó ajtajának kilincseit elrejtették, csomagtere 370 literes lesz, a motortérbe pedig öt erőforrás közül választhatnak majd a tulajdonosok. A legerősebb a PSA-konszernből származó, 1.6 literes THP turbós benzinmotor, amely 200 lóerőt teljesít. A DS4 manuális és automataváltóval egyaránt rendelhető lesz.
6. Audi S1

Audi S1
Az Audi S1 a négykarikás márka S-Line családjának legkisebb tagjaként érkezik, sajtóértesülések szerint a Volkswagen Golf GTI orrában is dolgozó benzinmotorral, amely 220 lóerőt teljesít. Az S1 sport futóművet, némi optikai tuningot, 17 collos kerékgarnitúrát és hétsebességes, duplakuplungos automataváltót kap a gyárban, amellyel 6,9 másodpercig tart a nulla százas sprint, végsebessége pedig 225 km/óra. Érdekesség, hogy a pletykák szerint az S1 lesz az S-Line család első tagja, amely nem kapja meg az S-csomagra jellemző állandó Quattro összkerékhajtást, hiszen az csak opcióként lesz kérhető az autó alá. Alapfelszereltségként elsőkerék-hajtással érkezik a szalonokba.
5. Új Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
A Bentley hét év után döntött úgy, hogy a 2011-es modellévtől lecseréli a Continental GT-t, és piacra dobja a második generációt. Az autót a kötelező optikai változtatások mellett egy 6.0 literes, 567 lóerős W12-es motorral szerelik majd, amellyel a hatalmas jármű 4,4 másodperc alatt futja meg álló helyzetből a 100 km/órás tempót, végsebessége pedig nem kevesebb, mint 360 km/óra.
4. Új Mercedes-Benz CLS-osztály

Mercedes-Benz CLS
Párizsban tartja az új CLS hivatalos bemutatását a Mercedes-Benz. A típus bevezetéskor mindössze két motorral, egy 265 lóerős, 3.5 literes V6-os dízellel és egy 306 lóerős, háromliteres V6-os benzinnel érkezik, a legerősebb, 5.0 literes V8-as benzinmotor csak decemberben kerül forgalomba, amely 408 lóerőt tud majd. Az AMG verzióban egy 5.5 literes V8-as szív dobog majd, 540 lóerős teljesítménnyel. A csillagos márka minden motor mellé szériatartozékként kínálja a hétsebességes automataváltót.
3. Porsche 911 Carrera GTS

Porsche 911 Carrera GTS
A dobogó legalsó fokára állhat fel a Porsche legújabb sportautója, a Carrera GTS, melyet teljesítménye szerint a Carrera S és GT3 közé pozícionált a gyártó. A hátsókerekes sportautóba pakolt 3.8 literes sorhatos motor 408 lóerőt produkál, 23 lóerővel többet, mint a Carrera S esetében, viszont 27 lóerővel kevesebbet, mint a GT3 alatt. Alapban hatsebességes manuális váltóval érkezik, de opcióként hétsebességes PDK automatával is kérhető lesz, mellyel kevesebb, mint négy másodperc alatt teljesíthető a nulla százas gyorsulás.
2. Lotus Elite

Lotus Elite
A Lotus 1,7 tonnás, 2+2 üléses sportautó tanulmánya a hibrid hajtáslánc ellenére is 540 lóerőt présel ki magából, amellyel helye van a legkeményebb utcai sportautók körében. Az 5.0 literes, turbófeltöltős V8-as benzinmotort két elektromotor egészíti ki, amelyhez egy KERS technológián alapuló fékezési energia-visszanyerő rendszer is társul, így az 540 lóerő 3,5 másodperces százas gyorsulást tesz lehetővé. Az autó átszámolva 33 millió forintba kerülne, de egyelőre csak tanulmányként érkezik Párizsba.
1. Peugeot EX1

Peugeot EX1
Az idei Párizsi Autószalon legnagyobb durranását minden bizonnyal a Peugeot húzza majd elő, az EX1 tanulmány személyében. A nemrégiben gyorsulási rekordot döntő villanyautó különlegessége, hogy karosszériája a megerősített alumínium vázon teljes karbon elemekből épül fel, a két hátsó kerék pedig a megszokottnál jóval közelebb került egymáshoz. Az autó önsúlya kevesebb, mint egy tonna, annak ellenére, hogy a két elektromotornak és az őket kiszolgáló lítium-ion akkumulátoroknak nem kis súlya van. Az akksik együttesen 30 kW-órányi energiát tárolnak, a meghajtásért felelős elektromotorok teljesítménye egyenként 170 lóerő és 240 Nm forgatónyomaték. A villanyautók közötti gyorsulási rekordot az EX1 tanulmány három másodperc alatt teljesített nulla százas sprintjével érte el.
forrás : STOP / Szerző: Pi-Zsi
|