KŐKOBAKI
KŐKOBAKI

Kőkemény - Magyar valóság


Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
gmail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
naptár
2025. Június
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
várható időjárás
Hőtérkép
 
látogatók
Indulás: 2006-02-11
 
hír doboz

 

 

PageRank

 

 

 
névnap kereső
Írj be egy nevet
vagy névtöredéket:

 
a szabad szoftver

linux
uhu
ubuntu
wikipedia
FAQ

 
képeslap küldők

egyedülálló
a galéria
ezek várnak rád
a babaszoba

 

 

 

 

Irányítószám kereső

település neve:
 

                       websas.hu

 

 

                    

 

Autó-Motor

Autó-Motor : Itt az első zseb-SUV - Nissan Juke-bemutató

Itt az első zseb-SUV - Nissan Juke-bemutató

  2010.09.17. 05:28

 

A Nissan gondolt egy nagyot, hátat fordított a konzervatív szemléletnek, és a Qashqai sikerén felbátorodva alkalmazkodás helyett elkezdte a saját útját járni. Az eredmény egy semmi másra nem hasonlító apró szabadidő-autó. Az új Juke-ot itthon próbáltuk ki.
 


Oszsza meg másokkal is
Bookmark and Share

Válság idején eladható autókra van szükség. Erre már a hetvenes évek olajtól megfosztott Amerikájában is rájöttek. Akkor a hatalmas detroiti limuzinoknak járt le az ideje, mostanában pedig az aszfaltba szürkülő, fantáziátlan autók veszítik el piaci részesedésüket. Szinte tapintható az autógyártók törekvése az egyedi formák, az ötletes megoldások, a látványos technikai újítások és a különböző élethelyzetekben is használható autók gyártására.
 

Vizes úton is magabiztosan mozog az összkerékhajtású Juke (Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

A Nissan mindenki másnál bátrabban vágott bele vadonatúj autójának fejlesztésébe, és az évtized legeredetibb formatervét vetette papírra. A Qazana tanulmányautó külsejénél már csak az okozott nagyobb meglepetést, hogy végül szinte változtatás nélkül gyártásba küldték, és megszületett a világ első kis szabadidő-autója, a Renault-Nissan közös fejlesztésű B szegmenses padlólemezére épülő, formabontó Juke.
 

kép=

Akár a Murano utódja is lehetne, valójában a Micra testvérmodellje
 

A japánok nem pusztán egy új kategóriát teremtettek, egyúttal újraértelmezték a többcélú autó fogalmát is. Kisautó-méreteivel, terepjárók és sportautók stíluselemeit hasznosító formájával, 190 lóerős turbómotorjával, fokozatmentes (CVT) váltójával, kapcsolható összkerékhajtásával és egyedülálló stílusával szinte minden kategória vevőinek érdeklődésére számíthat a Nissan. Valószínűleg mégsem jön majd szembe minden sarkon egy Juke, ugyanis különcsége és magas ára miatt leginkább a divatminik közé tartozik.

A Juke-kal a szabadidő-autók stílusát kedvelő, mégis apró autóra vágyó nagyvárosi ügyfelek mellett így elsősorban azoknak kínál alternatívát a Nissan, akik hajlandóak az átlagosnál többet fizetni egy minden jóval kényeztető autóért, hiszen ezek a nagyobb árréssel értékesíthető prémiummodellek még akkor is jövedelmezőbbek a gyártók számára, ha nem válnak népautóvá. A Mini és a Fiat 500 népszerűsége még sokáig ott lebeg majd a marketingstratégák szeme előtt.
 

kép=

Furcsa helyre került a típusjelzés
 

Ezen az üzletpolitikai reformon azonban a vásárlók csak nyerhetnek, újra karakteres autók kerülnek a szalonokba, amelyeknek minden részletét igyekeznek gondosan kivitelezni a tervezők, hiszen a szűkülő piacok miatt egyre jobban meg kell dolgozni a vevők aláírásáért. A Juke külseje biztosan megosztja a közönséget, szinte minden máshol van rajta, és máshogy néz ki, mint ahogy megszokhattuk. Lehetetlen kiválasztani egyetlen különös ismertetőjelet vagy érdekes részletet.

Leginkább a karosszéria arányai megdöbbentőek. Ha környezetéből kiragadva látjuk, akár a Murano utódjának is hihetnénk, a Juke azonban sokkal közelebb áll a Micrához. Mégsem hiányoznak róla a hatalmas kerekek, amelyek 17 colos felniből és viszonylag magas oldalfalú gumiból állnak, gömbölyded, kidomborodó kerékjárati ívek határozzák meg a formát, és belülről is jól láthatóak a magasan húzódó orr tetején, közvetlenül a motorháztető mellett elhelyezett, csík alakú fényszórók.
 

kép=

A tető íve és a hátsó lámpa formája a 370Z-re emlékeztet
 

A tervezők a szokásosnál is nagyobb figyelmet fektettek a lámpatestekre, a csík alakú lámpák mellé még óriási kerek reflektort is beépítettek abban a magasságban, ahol más autókon megszokhattuk. Nem szokványos a hátsó lámpa sem, a 370Z stílusában megrajzolt, íves világítótest meghatározza az autó hátulját. A sportmodellhez hasonló ívben lejt a tető, látványosan szűkülnek az oldalablakok. A rejtett kilincsekkel még háromajtósnak is álcázták a formát, melyen a szokatlan részletek egységes egésszé állnak össze.

A beltérben láthatóan nem az extravagáns megoldásokra, hanem a jó hangulatra és a minőségre koncentráltak a japánok, de egy porszem mégis került a gépezetbe: a fiatalosnak szánt fényes, piros műanyag váltókonzol-borítás új korában sem nevezhető szép látványnak, bele sem merünk gondolni, hogy fog kinézni néhány év múlva fakón, karcosan. A műszerfal és az ajtókárpit felső része is kemény műanyagból áll, látványa mégis kellemes a szemnek, és az összeszerelési minőségre sem lehet panasz.
 

kép=

A formaterv egyik legszebb része a hátsó lámpa
 

Az utastér legjobban sikerült része a szép, kellemes tapintású anyagokkal burkolt, ideális átmérőjű kormánykerék, de a középkonzolon és a műszeregység környékén is találhatunk annyi ötletes megoldást, ami miatt jól érezhetjük magunkat odabent. Kis méretei ellenére elfogadható a helykínálat, elöl, a kényelmes bőrülésekben még magasabbak is kényelmesen ülhetnek. A hátsó sorban magam mögött még éppen elférek, a fejem nem éri el a plafont, és a lábamnak is jut elég mozgástér.

A korlátozott helykínálat miatt otthonosan érezzük magunkat a kormány mögött. Jó a vezetői pozíció, a kezelőszervek kézre esnek, nem nyúlik túlságosan előre a műszerfal, vaskos, de nem takar ki túl sokat az A oszlop, és éppen annyira ülünk magasan, hogy ne érezzük fenyegetőnek a hobbiterepjárók közelségét. Kis méretei miatt szinte teljesen egészében beláthatjuk a karosszériát, egynek érezhetjük magunkat az autóval. Ez is közvetlenebbé teszi az élményt, amelyet a Juke vezetése jelent.
 

kép=

Az 1.6 DIG-T turbómotorral dinamikusan vezethető a Juke, de nem érezni a 190 lóerőt
 

Először fehér fényezése miatt választottuk ki ezt a csehektől kölcsönkapott tesztautót, a flottában ugyanis ezen kívül csak a szürke különböző árnyalataiban szomorkodó kocsik sorakoztak. Elegáns és szerencsés esetben szép a sötét lakkozás, de a Juke igazán megérdemelt volna néhány vidámabb árnyalatot. A katalógus szerint azonban legfeljebb bordót, acélkéket vagy barnát rendelhetünk - talán majd a modellfrissítés után bővül a választék.

A kiszemelt autó a kínálat csúcsát jelentő, 1,6 literes 190 lóerős turbómotoros, összkerekes, CVT váltós kivitel volt, amely az elsőkerék-hajtásúakkal ellentétben nem Angliából, hanem Japánból érkezik. Bár bődületes teljesítményét nem éreztük, nincs okunk panaszra, mert a változó áttételű bolygóművön keresztül nem csupán rángatás, hanem fokozatok kapcsolgatása nélkül folyamatosan gyorsíthattunk. Akinek mégis hiányoznak a fokozatkiosztások, kézzel is kapcsolgathat. Pörgetve nem túlságosan szép, ám jól hallható a motorhang, versenyzői ambíciók nélkül, a forgalom tempójával autózva azonban szinte hangtalanul autózhatunk.
 

kép=

Kemény műanyagok, jó minőségérzet. A piros betét nem illik a képbe
 

Érzékenyen reagál a gázpedál, gyorsan dolgozik a bolygómű, a jó vezethetőséghez azonban szükség van pontos és közvetlen kormányzásra és stabil futóműre. Ami a kormányt illeti, meglepően kezesen irányítható vele a gokartszerűen mozgó Juke. Nem sok visszajelzéssel szolgál, városi manőverezés közben azonban jól jön a könnyű áttételezés. A karosszéria négy sarkába helyezett futómű csak úgy ragaszkodik az úthoz, tempós kanyarban is stabil marad, nem billen meg a karosszéria.

Az elöl MacPherson, hátul torziós rudas, csatolt lengőkaros felfüggesztés rugózása sportosan kemény, de a kisebb úthibákkal ügyesen elbánik. Fejlett, nyomatékátirányító rendszerrel kiegészített, 50:50 arányú nyomatékelosztásra képes kompakt méretű összkerékhajtási rendszerének megismerésére nem volt alkalmunk a rövid próbaút során, hamarosan részletes tesztünkben az autó beállításait megváltoztató üzemmódokkal együtt ismerkedünk majd vele.

Háromféle motorral kapható a Juke elsőkerék-hajtású kivitele. Az 1,6 literes, 117 lóerős benzines, ötfokozatú kéziváltós alapmodellért 4 190 000, CVT váltóval és eggyel magasabb felszereltségi szinttel 5 090 000 forintot kérnek. Az 1,6 literes 190 lóerős turbós benzinessel, hatfokozatú kézi váltóval szintén a második szinttől elérhető a Juke 5 650 forintért, a 1,5 literes 110 lóerős dízelhez, amelyhez szintén hatfokozatú szerkezetet kapcsolnak ennél olcsóbban, 4 790 000 forint ellenében hozzájuthatunk.

Összkerékhajtással csak a 190 lóerős, CVT-s csúcsmodell rendelhető 6 730 000 forintos árcédulával. Ezért a pénzért már Qashqait is kaphatunk, az összkerékhajtású változatért azonban egy kategóriával feljebb már milliókkal többet számláznak. A Visia alapváltozat hat légzsákot, menetstabilizáló elektronikát, négy elektromosan mozgatható ablakot, elektromos tükröket, távirányítású központi zárat, fedélzeti számítógépet tartalmaz.
 

kép=

Körülveszi a vezetőt az utastér, kifejezetten szórakoztató a Juke vezetése
 

Manuális légkondicionálóért, négy hangszórós, mp3-at tudó CD-s rádióért, sebességtartó automatikáért, ködfényszórókért, bőrbevonatú kormányért, 17 colos könnyűfém felnikért, Bluetooth kapcsolatért és USB csatlakozóért a második, Acenta szintet kell választanunk, a Juke-hoz a csúcs Tekna kivitelben a tolatókamerával kiegészített navigációs rendszer jár. Apró figyelmesség a Nissantól, hogy ezen a szinten már nem kell 110 000 forint felárat fizetni a metálfényezésért.

forrás : origo.hu

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

 
         
 

 

Beszéljünk Róla

Friss bejegyzések
Friss hozzászólások
 
rövid üzenetek
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

 

 

 

linkek

 

pihenés

belföld
hungexpo
kontinensek
szállás ajánló
utazom

Sárospatak, Rákóczipanzió

 


 

Lottó-Totó


 
 

 
Google
 

    Harcolj a spam ellen! Katt ide!

                  

 
Tartalom

&#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal