KŐKOBAKI
KŐKOBAKI

Kőkemény - Magyar valóság


Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
gmail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
naptár
2025. Május
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 
várható időjárás
Hőtérkép
 
látogatók
Indulás: 2006-02-11
 
hír doboz

 

 

PageRank

 

 

 
névnap kereső
Írj be egy nevet
vagy névtöredéket:

 
a szabad szoftver

linux
uhu
ubuntu
wikipedia
FAQ

 
képeslap küldők

egyedülálló
a galéria
ezek várnak rád
a babaszoba

 

 

 

 

Irányítószám kereső

település neve:
 

                       websas.hu

 

 

                    

 

közérdekű ! ?

közérdekű ! ? : Kijavítják a legveszélyesebb budapesti kereszteződéseket

Kijavítják a legveszélyesebb budapesti kereszteződéseket

  2011.01.07. 05:48

 

Mind a 24 veszélyesnek ítélt fővárosi kereszteződésben átalakításokat javasolt a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt.(FKF) részére a felülvizsgálatukkal megbízott cég. A Pro Urbe Kft. ügyvezetője szerint szinte mindegyik csomópontban jelentősebb beavatkozást is ajánlottak. A kisebb javításokat azonnal elkezdi az FKF, a nagyobbak évekig is eltarthatnak.
 


Oszsza meg másokkal is
Bookmark and Share

Valószínűleg az összes kereszteződésben várható valamilyen változtatás, még ha csekély mértékű is - közölte a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. (FKF) az [origo]-val. A cég ősszel kötött szerződést a Pro Urbe Kft.-vel 24 olyan budapesti csomópont felülvizsgálatára, amelyekben "a forgalomnagysághoz képest sok a személysérüléses baleset vagy az esetek közül sok a súlyos, halálos kimenetelű".
 

kép=

Piroson áthajtó autók az Andrássy út-Nagymező utca találkozásánál, amely a legbalesetveszélyesebb kereszteződések egyike Budapesten
 

Hol lesz kisebb-nagyobb változás?

Az FKF kezelésében jelenleg 990 lámpás csomópont van, ezeket a cég munkatársai hetente kétszer végigjárják. Részben ezzel, vagyis a leterheltséggel indokolta a cég, hogy külső vállalkozó segítségét kérte a 24 kiemelt helyszínen. Közülük az öt legveszélyesebb után zárójelben lévő szám azt jelzi, mennyi személyi sérüléses baleset történt ott 2003 és 2009 között.

I. ker. Attila út - Alagút utca    

XII. ker. Alkotás utca - Csörsz utca (14)

I. ker. Krisztina krt. - Mészáros utca

XII. ker. Alkotás utca - MOM

I. ker. Krisztina tér gyalogosátkelő  

XIV. ker. Füredi út - Szentmihályi út

II. ker. Hidegkúti út - Kossuth utca

XIV. ker. Füredi út - Vezér út

III. ker. Bécsi út - Lestyán utca

XV. ker. Pozsony utca - Károlyi S. út 

IV. ker. István út - Munkásotthon utca    

XVI. ker. Csömöri út - Szlovák út

VI. ker. Andrássy út - Nagymező utca (14)

XX. ker. Török Flóris utca - Topánka utca

VI. ker. Andrássy út - Izabella utca (22)  

XXI. ker. Szabadság utca - Akácfa utca

VI. ker. Andrássy út - Vörösmarty utca  

XXI. ker. Kossuth L. utca - Szent István utca (18)

IX. ker. Soroksári út - Kvassay J. út (36)

XXII. ker. 6-os út - M0 északi lehajtó

X. ker. Bihari utca - Balkán utca

XXII. ker. 6-os út - M0 déli lehajtó

XII. ker. Márton Áron tér  

XXII. ker. Balatoni út - Bartók Béla út 

 

A kft. az elmúlt két hónapban átnézte a fenti csomópontokat, és a megbízó FKF kérésének megfelelően több szinten javasolt változtatásokat. "A kis költségigényű, azonnal végrehajtható beavatkozási lehetőségek közé például a megrongált táblák, oszlopok, korrodált berendezések, hibás fedlapok cseréje tartozik" - közölte Dulicz László, a Pro Urbe Kft. ügyvezetője.

Szintén építési engedély nélkül megvalósítható, rövid távú beavatkozás lehet még Dulicz szerint új jelzőlámpás programok bevezetése, a meglévők módosítása vagy a forgalomnagyságot mérő detektorok telepítése. Emellett az átjárókat még biztonságosabbá tehetik a vakok és gyengénlátók számára.

Távhívós csipogókat szeretnének

A vakok és gyengénlátók megsegítése érdekében két dolgot vizsgáltak a cég emberei. Egyrészt azt, hogy mennyi gyalogosátjárónál van a járdából némileg kiemelkedő bordázott térkő (általában sárgára festik a gyengénlátók miatt), amely a fehér botot elvezeti a zebrához, másrészt a lámpák csipogóit.

Utóbbiak esetében előforduló probléma, hogy a minden egyes zöldre váltásnál a csipogók hangja zavarhatja az ott lakókat. Ennek felváltására Dulicz szerint léteznek olyan távhívók, amelyekkel a zebrához közelítő vakok maguk aktiválják a csipogást. Vagyis csak akkor ad hangot az elektronika, amennyiben használná a gyalogátkelőt a zöldre váró fogyatékos, máskor nem csipog feleslegesen.

Alaposan átalakíthatnak több csomópontot

Ugyanakkor Dulicz szerint "kis módosításokkal nem lehet csodákat tenni", ezért "szinte mindegyik csomópont esetén adtunk azonnali, rövid távú és hosszú távú javaslatot". Utóbbiak közé jellemzően építésiengedély-köteles beruházások tartoznak, például sávbővítések vagy a sávok kiosztásának megváltoztatása, esetleg más csomóponttípus kialakítása. Emellett elképzelhetők komplett - akár több egymáshoz közeli kereszteződés lámpáit érintő - zöldidő-módosítások.

kép=

Rendszeresen bent ragadnak az Attila út-Alagút utca túlterhelt kereszteződésében az autók, amivel még nagyobb fennakadást okozhatnak
 

Hogy pontosan melyik csomópontnál mit javasoltak, azt az ügyvezető nem árulta el, mert szerinte sok mindenen múlik, hogy ezekből a javaslatokból mit és mikor valósít meg az FKF. A másik ok, hogy a közterület-fenntartó még csak ezekben a napokban kezdi meg a javaslatok átnézését.

A módosítás lehet pénzkérdés is, előfordulhat, hogy az apró javítások után majd egy második fázisban fognak hozzá a nagyobb átépítésekhez. Az ügyvezető szerint ez előtt figyelembe kell venni azt is, hogy az adott kerületnek milyen tervei lesznek a jövőben a javításra szoruló kereszteződés környékén.
 

Nem csak a balesetveszély miatt kell vizsgálódni

Az egyes kereszteződések baleseti adatai mellett a város fejlődése is kikényszeríti az FKF szerint, hogy a közlekedés irányítása kövesse a változásokat. Az elmúlt években számos új irodaház épült, egy-egy ilyennél az átadás pillanatától napi szinten több száz új jármű és még több új gyalogos jelenhet meg az adott kereszteződésben. De egyre több a kerékpáros is Budapesten, erre is reagálni kell, ahogy arra is, hogy a forgalom nagysága, iránya, hálózati eloszlása, de az összetétele is állandóan változik.



Azonnal elkezdik az átalakításokat

A munkák megkezdésének időpontjával kapcsolatos kérdésünkre az FKF azt felelte, hogy a legapróbb módosításoknak azonnal nekifognak, a közútkezelői jóváhagyást igénylőknek pedig pár hét múlva. A legnagyobb módosításokat "az építési beruházások szabályai szerinti tervezési, engedélyezési és versenyeztetési lépcsők betartásával" kezdik majd el.

Korábban azt közölte az FKF, hogy ezekhez célzott költségvetési előirányzat kell, így "az időigénye is nagyobb, akár több év is lehet". Szerintük a leginkább érzékelhető változás ezekben a kereszteződésekben a lámpák programjában várható: ha például reggel egy bevezető úton jelentős mennyiségű jármű ömlik a városba, akkor folyamatosabb zöldhullámot engednek ezeknek, míg a főút mellékútjai inkább pirosat kapnak majd.

forrás és szerző : origo.hu / Lencsés Csaba


Az eredeti írás itt olvasható

 

 
         
 

 

Beszéljünk Róla

Friss bejegyzések
Friss hozzászólások
 
rövid üzenetek
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

 

 

 

linkek

 

pihenés

belföld
hungexpo
kontinensek
szállás ajánló
utazom

Sárospatak, Rákóczipanzió

 


 

Lottó-Totó


 
 

 
Google
 

    Harcolj a spam ellen! Katt ide!

                  

 
Tartalom

&#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal