Új Suzuki Swift: a nyers adatok
2010.06.14. 10:54

Bár nem nagyon látszik rajta, a japán tervezők azért sokat változtattak a Suzuki Swiften, amelyet ma mutattak be Esztergomban . Nagyobb lett, könnyebb és valamivel takarékosabb, mint az elődje, sőt, még a teljesítményét is sikerült növelni valamelyest.
Oszsza meg másokkal is
A karosszéria minden irányban nagyobb lett. A hossza 3,76-ról 3,85 méterre, a tengelytávja 2,38-ról 2,43 méterre, a szélessége 1,69-ről 1,695 méterre, a magassága pedig 1,5-ről 1,51 méterre nőtt. Ezek épp akkora különbségek, amekkorákat viszonyítási alap nélkül nehéz felfedezni, de azért számítanak: főleg az 5 centis tengelytáv-növekedés lehet áldásos hatással a hátsó helykínálatra. Olyat is hallottunk, hogy a nagymértékű átalakításra az első széria közepes törésteszteredményei miatt szánták el magukat a Suzuki tervezői. Erről a gyáriak persze nem beszéltek, de annyi biztos, hogy a méretnövelés ellenére sikerült a karosszéria tömegét 980-ról 960 kilogrammra csökkenteni, ami mindenképp jó hír.

Képeink a bemutatóról
A Swift egyik újdonsága az 1,3 literes benzinmotort váltó 1,2 literes, amely minden szempontból jobbnak ígérkezik elődjénél, ha nem is nagyságrendi a változás. A kisebb négyhengeres teljesítménye 93 helyett 94 lóerő, maximális nyomatéka 116 helyett 118 Nm, az átlagfogyasztása viszont – és ez igazán figyelemre méltó eredmény – 6,1 helyett 5 liter 100 kilométeren. Az 1,25 literes, Fiat tervezte, de a Suzuki indiai üzemében gyártott turbódízelen szintén finomítottak, ami 4,5 helyett 4,3 literes átlagfogyasztást és 119 helyett 109 g/km-es károsanyag-kibocsátást hozott. Ha minden igaz, az 1,5 literes, 102 lóerős benzinmotor és a Sport 1,6 literes, 125 lovas négyhengerese egyelőre marad, bár nem kizárt, hogy később ezeket is korszerűbb motorokra cserélik.

Képeink a bemutatóról
A változtatásokkal lényegében a 2005-ös eredeti nagyobb hibáit orvosolták és épp annyit frissítettek a formaterven, hogy az a továbbiakban is eladható maradjon. Erre is inkább csak a nyugat-európai piac miatt volt szükség, hiszen Magyarországon a gazdasági válság előtt egyértelműen a legnépszerűbb modell volt a Swift. Az előző változatot többször is teszteltük és – különösen a reménytelenül elavult előd mellett – korrekt, vállalható kisautónak találtuk . A Népítélet is pozitív képet rajzol a harmadik generációs modellről: 690 értékelésből 354 5 csillagos és 156 4,5 csillagos született, míg egyetlen csillagot csak 33 csalódott tulajdonostól kapott. A Swift persze messze nem volt hibátlan: egyes szériákat például korai rozsdásodás miatt kellett visszahívni , ami a hivatalos magyarázat szerint egy rosszul megválasztott felületkezelő anyagnak volt köszönhető.

Képeink a bemutatóról
Valószínű, hogy az efféle kellemetlen hibákból is jóval kevesebb lesz az átdolgozott modellben, amelyből még az idén 40 ezer példányt terveznek gyártani Esztergomban és további 60 ezret a japán Suzukinál. Később természetesen Kínában és Indiában is beindul a gyártás, de a Suzuki az idén még a kifutó modell eladására koncentrál, így a forgalmazás itthon is csak október folyamán indul. Ennek megfelelően az új változat árát sem tudjuk, de nem valószínű, hogy sokkal drágább lesz a kifutó változatnál, hiszen az összes európai autópiacon öldöklő árverseny folyik, a Suzuki pedig eddig is típusai kedvező ár-érték arányával lehetett eredményes.
Az elmúlt egy–másfél év során a Suzuki sokat veszített piaci részesedéséből Magyarországon, ami elsősorban a kisautók, köztük is elsősorban a Swift iránti kereslet visszaesésének volt köszönhető. A felfrissített, takarékosabb, könnyebb és biztonságosabb kiviteltől azonban várhatnak némi erősödést.
forrás : totalcar.hu
|