Példaértékű – lehetne..!
2009.05.25. 05:34

Bartha Szabó József
A vízi szállítás lenne a legkedvezőbb. Egyrészről olcsó lenne, ha nem növelné a város forgalmát, nem növelné a légszennyezést és a balesetveszélyt. Ehelyett: folyamatos útlezárások, ápolatlan közterületek, zaj éjjel-nappal, porszennyezés és átszervezett közlekedés, dugók következnek.
Igazából a vidéket nem érdekli. A környékbeli lakókat viszont érinti! A térségéből nagy fölénnyel bizalmat kapott országgyűlési képviselő vallja: párttól függetlenül is szót kell emelni értük! Dr. Rétvári Bence, a KDNP ifjú politikusa, Budapest XI. kerületében az időközi választásokon, fölényesen, 71 százalékos eredménnyel jutott parlamenti mandátumhoz. Az Országgyűlés Környezetvédelmi bizottságnak is tagja, így nem csoda, hogy szót emelt a Tisztelt Házban a környezetért és azokért az állampolgárokért is, akik nem rá szavaztak.
- A napokban - egyévnyi késéssel - várhatóan elindulnak a 4-es metró fúrópajzsai a Gellért térről Pest felé. Az eddigiek során a metró alagútjából kitermelt földet a kelenföldi végállomásnál hozták a felszínre, a fúrópajzstól a végállomásig belső síneken szállították a földet, amellyel kapcsolatban egyébként elég sok panasza volt az ott lakóknak. Mostantól kezdve azonban Buda szívéből, Bel-budáról, a Szent Gellért térről indulnak a teherautók, és így szállítják el a kitermelt, különböző adalékanyagokkal szennyezett földet. A városvezetők többszöri kérése ellenére is közölték, hogy kitartanak a közúti szállítás mellett, és a kitermelt föld elszállításához sem a Dunát nem veszik igénybe, sem pedig a pesti oldal sínpályáit. Az előzetes tervek szerint óránként hat megrakott teherautó halad majd végig a belbudai részen, és hat visszafelé, ellenkező irányban, üresen.
- A közúti földszállítás növelni fogja a dél-budai rész közlekedésének zsúfoltságát, rontja a levegő minőségét mind a kipufogógáz, mind a teherautókról felszálló por, növeli a balesetveszélyt, tovább rontja az utak állapotát, a teherautók okozta rezgések pedig az épületekben, valamint a Műszaki Egyetem nagyon drága berendezéseiben akár kárt is okozhatnak. (Dr. Kling István telefonál.) Bízom benne, hogy államtitkár úr tud figyelni egyszerre a telefonra és rám is.
- Minden szempontból egyértelmű, hogy a föld vízi szállítása lenne a legkedvezőbb. Egyrészről olcsó lenne, ha nem növelné a város forgalmát, nem növelné a légszennyezést és a balesetveszélyt. Az előzetes tanulmányok szerint a kitermelt föld egy része Gödre kerül, tehát a vízi szállítás egyértelműen előnyös, Gödön lehetne kipakolni ezeket a szállítmányokat, megfelelő folyóparti rakodó kiépítésére pedig az egyéves metróépítési csúszás miatt elegendő idő lett volna. (Dr. Kling István továbbra is telefonál.) Úgy látom, nagyon érdekes, amit hallgat, államtitkár úr. Újbuda lakói évek óta szenvedik el a metró építésének kellemetlenségeit. Folyamatos útlezárások, ápolatlan közterületek, zaj éjjel-nappal, porszennyezés és átszervezett közlekedés, dugók.
- Azt kérdezem a tisztelt államtitkár úrtól, hogy a zöldtárca, mint a környezetvédelem legfőbb letéteményese, illetőleg a zöldhatóság milyen lépéseket tesz annak érdekében, hogy a környezetet kímélő módszereket alkalmazzanak a főváros legnagyobb építkezésénél, hiszen ez példaértékű lehet a többi állami, önkormányzati és magánberuházás számára is.
*** Dr. Kling István környezetvédelmi és vízügyi minisztériumi államtitkár:
- Képviselő Úr! Meg fogom vizsgáltatni a környezetvédelmi hatóság engedélyét, miként szabályozták ezt a kérdést, mennyiben vizsgálták a hatásvizsgálat során ennek a szabályozását. A tárca nem kíván tételesen beavatkozni az elsőfokú hatóságok tevékenységébe, de ha ez a helyzet megkívánja, akkor a felülvizsgálat során az engedélyhez hozzá fogunk nyúlni.
*** Ha megteszik, mondta volna, ha mondhatta volna dr. Rétvári Bence, kísérje áldás a cselekedetét..!
forrás : gondola.hu / Bartha Szabó József
|