KŐKOBAKI
KŐKOBAKI

Kőkemény - Magyar valóság


Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
gmail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
naptár
2025. Február
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 
várható időjárás
Hőtérkép
 
látogatók
Indulás: 2006-02-11
 
hír doboz

 

 

PageRank

 

 

 
névnap kereső
Írj be egy nevet
vagy névtöredéket:

 
a szabad szoftver

linux
uhu
ubuntu
wikipedia
FAQ

 
képeslap küldők

egyedülálló
a galéria
ezek várnak rád
a babaszoba

 

 

 

 

Irányítószám kereső

település neve:
 

                       websas.hu

 

 

                    

 
Üzletiszféra, Gazdaság
Üzletiszféra, Gazdaság : Nyugdíjak, devizahitelek: ahogy az új biztosítóvezér látja

Nyugdíjak, devizahitelek: ahogy az új biztosítóvezér látja

  2011.06.19. 03:28

Sokak meglepetésére Erdős Mihályt nevezték ki nemrég a Generali-Providencia Biztosító elnök-vezérigazgatójává. Az új pozícióját július 1-jén elfoglaló szakembert tervei mellett arról is megkérdeztük, mit hoz az adó- és nyugdíjrendszer reformja, vagy éppen a devizahitelek árfolyamrögzítése a biztosítási piacon; örök második vagy fekete bárány-e a hazai Generali, és hogy mit kezd megcsonkított nyugdíjpénztárával a biztosító.
 


Oszsza meg másokkal is
Bookmark and Share

Portfolio.hu: Már jó ideje a magyar biztosítási piac második helyezettje a Generali-Providencia. Az Ön vezetése alatt is megelégszenek ezzel a szereppel?

Erdős Mihály: Számunkra nem az éppen aktuális díjbevétel szerinti helyezés a legfontosabb, hanem az, hogy más mutatók terén is folyamatos fejlődést mutasson a cég. Természetesen nagyon alaposan figyelemmel követjük a MABISZ aktuális negyedéves adatait is, de ezeket mindig egy hosszabb távú trendbe helyezzük bele. Azt gondolom, nagyon jó irányba halad a cég, de számunkra önmagában a piaci részesedés növelése nem kiemelt cél. Az a fontos, hogy az eredményességünket tudjuk erősíteni, és nagyon jó, ha ez együtt jár a piaci részesedés növelésével is.

P.: Csakhogy ehhez bevételek is kellenek, a Generali-Providencia pedig tavaly nem a növekedést mutató biztosítók közé tartozott.

E. M.: Természetesen a profitabilitás egyik természetes útja a bevételek növekedése. Még pontosabban megpróbálunk azokra a termékekre koncentrálni, amelyekben képesek vagyunk jó eredményeket elérni. Ez egyúttal a folyamatok és eljárások költséghatékonyságát jelenti. Piaci részesedésünket tekintve nem egyszeri megugrásokra, hanem a folyamatos és szerves fejlődésre törekszünk.

P.: Fiatal szakemberként érkezett egy tapasztalt vezető helyére. Hogy érzi, fel kell még nőnie a feladathoz, vagy képes friss ötletekkel dinamizmust vinni a szervezetbe?

E. M.: A kettő nem zárja ki egymást. A személyi változások ráadásul nem egy főt érintettek nálunk, hanem olyan jellegű átrendeződés történt, ami a közös vezetést erősíti. Pálvölgyi úr a nemzetközi holding Magyarországért is felelős ügyvezetőjeként továbbra is komoly szereppel bír majd a stratégia kidolgozásában, és emellett olyan többletfeladatai is lesznek, melyek révén a Generali-Providencia működésében és irányításában továbbra is fontos szerepet kap. Személyemben ugyanakkor új ember kerül be egy jól összecsiszolódott csapatba, melyben természetesen magam is megpróbálok új szemlélettel, elképzelésekkel és dinamizmusommal hozzájárulni a közös sikerhez.

P.: Hoz-e a menedzsment átformálása szervezeti és stratégiai változásokat is a biztosítónál?

E. M.: A személyi változások nem jelentenek nagy változást a szervezet napi működésében. Elindult a Generali csoport új stratégiai tervezési folyamata, ebben nagyon számítok meghatározó kollégáink véleményére, hozzáadott értékére, aminek lehet hatása a napi üzletmenetre is. Magyarország eddig is egyfajta kompetenciaközpontként működött a holdingon belül, ahol a legsikeresebbek között számítanak ránk. Végeredményként a minőségi mutatók változása a legfontosabb számunkra, melyek eléréshez a korábbiaknál erőteljesebben kell elmozdulnunk az ügyfélcentrikus gondolkodásmód irányába. Míg a hagyományos üzleti filozófia a termékekre koncentrál, ezt mára túlhaladták a gyorsan változó piaci körülmények. Felnőtt az ún. Y-generáció, amely a korábbiaktól teljesen eltérően kommunikál és vásárol.

P.: Le lehet ezt egyszerűsíteni úgy, hogy mobiltelefonon is lehessen biztosítást kötni?

E. M.: A mobiltelefon mellett az internet adta lehetőségek még szélesebb kihasználása is fontos szempont. A szabályozókkal együtt kell dolgoznunk azon, hogy a technológia által lehetővé tett innovációk beilleszthetők legyenek egy szabályozási környezetbe, jelenleg ugyanis ezek az innovációk jóval gyorsabban haladnak előre, mint a szabályozás. A biztosítók számára az okostelefonokon elérhető internetes megoldások érdekesek, de ez a témakör ennél jóval többet is kell, hogy jelentsen. A szabályozási környezet korlátai azonban nem elhanyagolhatók: milyen feltételekkel lehet kérni az ügyfél hozzájárulását; miként lehet lehetőséget biztosítani számára, hogy egy felhatalmazást visszaadjon vagy meggondolja magát; hogy lehet elérni, hogy az értékesítés során felmerülő információk és jogosultságok figyelemfelhívó módon találkozzanak az ügyfél egyetértésével? Az ördög a részletekben rejlik, s ezekkel a kérdésekkel minden társaság foglalkozik. A piaci gyakorlat mellett az ügyféligények változása is nagyon feszegeti már a meglévő szabályozás kereteit.

P.: Ön épp a szabályozói szférából érkezett a Generalihoz. Képes-e segíteni a szakmának, hogy jobban szót értsen a szabályozókkal? Mintha le lennének maradva ebben a bankoktól: nem hallani például, hogy a kormány egyeztetne bizonyos kérdésekről a biztosítókkal is.

E. M.: Azzal tudom előremozdítani ezt a folyamatot, hogy a szabályozói logika alapjait a szakma kívánalmaiba beleillesztve képviseljük érdekeinket. Próbálok segíteni abban, hogy a szabályozók fejével is gondolkodjon a szakma, és így lehessen mind a két fél számára elfogadható, vagyis jó eséllyel elfogadásra kerülő javaslatokkal előállni. Én személy szerint nem vagyok aktív részese a MABISZ operatív érdekképviseleti tevékenységének, de a Generali-Providencia ugyanakkor magas szinten képviselteti magát itt is, Paál Zoltán vezérigazgató-helyettes úr személyében. Véleményem szerint nem az a lényeg, hogy a MABISZ kétnaponta benne legyen a híradóban és elmondhassa, hol tart bizonyos egyeztetésekben, sokkal fontosabbak ennél a tartalmi kérdések, melyek most is terítéken vannak.

P.: Melyek azok a biztosítói kezdeményezések, melyek már a közeljövőben jogszabályi formát ölthetnek?

E. M.: Nagyon fontos, hogy a hosszú távú megtakarítások területén szülessen valamiféle kormányzati támogatói javaslat és csomag. Erre látok esélyt. Fontos, hogy világosan látszódjék: ez elsődlegesen nem arról szól, hogy bizonyos üzleti körök újabb lehetőségekhez jussanak és a saját üzleti eredményességüket növeljék. Hiszem és vallom, hogy a biztosítóknak van társadalmi küldetésük is. A hosszú távú megtakarításokkal az ügyfelek számára értéket teremtünk, ez az állami célrendszerekben is nagyon fontos szempont lehet. Egy másik fontos kérdés, amely lefoglalja a biztosítókat, az a Szolvencia II. megalkotása. Már az 5. mennyiségi hatástanulmány után van a szektor, a bizonytalanság azonban nem múlt el: nagy a félelem a piaci szereplőkben, hogy amikor eldördül a startpisztoly, pontosan mely szabályok, feltételek, paraméterek, módszerek szerint kell tovább működniük. Nagyon fontos szempont, hogy az indulópont lehetőleg ne nagyon rendezze át piaci viszonyokat, és ne azon múljon a piaci szereplők eredményessége, hogy az új szabályozás eltérő módon érinti őket.

P.: Van olyan biztosítóvezér, aki tart a Szolvencia II-től, és olyan is, aki azt mondja, nem igazán érinti biztosítója működését. Az elhangzottak alapján a Generali új vezetőjeként mintha az előbbiek közé tartozna.

E. M.: Nincs félni valónk, hiszen az összes mennyiségi hatástanulmány alapján tőkemegfelelésünk a legszigorúbb feltételek esetén is magasan a követelményrendszer fölött lenne. Viszont a Szolvencia II. nem csupán új tőkövetelményeket tartalmaz, hanem másfajta szemléletet is kíván. Amelyik vezető azt nyilatkozza, hogy ez nem jelenthet nagy változást számára, az vélhetően arra gondol, hogy a nemzetközi csoportok esetében a kérdést központi szinten kezelik, innen kapják meg a módszertant, a modelleket, nekik ehhez csak adatokat kell szolgáltatni. Mi is kapunk Prágából, illetve Triesztből hasonló segítséget.

P.: Ha már Prágánál és Triesztnél tartunk: hogy látja, a tulajdonosok szemében mennyire lett fekete bárány a magyar leánycég amiatt, hogy nálunk nagyon magas különadót vezettek be, a korábbi nyugdíjpénztári rendszer pedig felszámolták?

E. M.: Eredményességünk megítélése során elsősorban azt veszik figyelembe a tulajdonosok, hogy ezen intézkedés nélkül hogyan teljesít a cég. Szerencsére láthatják, hogy ha például a bankadót kiveszik a számításból, a cégcsoport ugyanazon a fejlődési pályán halad, mint korábban. A többletterhet kész tényként fogadják, nem örülnek neki, és persze ők is bíznak abban, hogy belátható időn belül ez meg fog szűnni.
 

kép=
 

P.: Tehát a lehetőségek nem korlátozódtak amiatt, mert esetleg kevesebb tőkét allokálnának ide a tulajdonosok?

E. M.: A biztosító kemény munkájának köszönhetően abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy mivel a cégcsoport hosszú ideje nyereséges, a fejlesztéshez szükséges forrásokat gyakorlatilag saját erőből teremtjük elő. A bankok esetében a korábbi nagy expanzió legtöbb esetben a hitelek anyabanki refinanszírozásától függött, amelynek változásával nagyon leszűkült sok leánycég mozgástere. Az érett biztosítók azonban más üzleti modellel dolgoznak, itt nem a külső forrásszerzés határozza meg a tevékenységet, míg a kisebbek, a piaci jelenlét elején lévőek esetében kérdés lehet a külső tulajdonosi támogatás. Mi már régóta az érett fázisban vagyunk, és kitermeljük azt a forrást, ami a fejlesztésekhez szükséges.

P.: Úgy hírlik, a lakosság öngondoskodását erősítő javaslatcsomagot tettek a biztosítók a kormány asztalára. Miről szól ez pontosan?

E. M.: Konkrétumokat ezzel kapcsolatban még nem említenék, hisz megvan az a fórum, amelyen keresztül párbeszédet folytatunk a kormányzati képviselőkkel. Ehhez kapcsolódóan jelezném, hogy az életbiztosítások területén egyre hangsúlyosabbak a demográfiai tényezők. Nem véletlenül végez a Generali ezzel kapcsolatosan komoly kutatásokat. Ma már mintegy 3,8 millió a foglalkoztatott, az ő járulékukból kell kitermelni a közel 3 millió ember nyugdíját. Ráadásul a közel 3,8 millió aktív ember mintegy harmada minimálbér alapján adózik. Valójában tehát 2,5 millió elégséges járulékfizetőnek kell "eltartania" 3 millió nyugdíjast, s ebben jelentős az állami alkalmazotti kör, ahol az állam egyik zsebéből a másikba rakja a pénzt. A demográfiaihoz szorosan kapcsolódik e téren a foglalkoztatottsági probléma, a járulékfizetői kör kritikus mérete. Nagyon örülök, hogy a kormányzat mindkettőt világosan látja, és komoly szándékokkal, intézkedési tervekkel igyekszik javulást elérni.

P.: Az adóváltozásoknak és a nyugdíjcélú megtakarítások reálhozamának köszönhetően több százmilliárd forint szabadul fel részben rendszeres, részben egyszeri tételként a magyar adófizetők zsebében, melyet a biztosítók életbiztosítási termékekbe áramoltathatnak. Érzik már a már megtörtént adóváltozások hatásait?

E. M.: Az ügyfelek erre való egyértelmű nyitottsága érzékelhető. Azt is látjuk azonban, hogy azoknál, akiknél a változások többletjövedelmet jelentenek, számottevő a tanácstalanság arra vonatkozóan, mire is költsék ezt a pénzt. Ilyenkor a tanácsadás szerepe nagyon nagy. Az eddig tapasztalt érdeklődés ugyanis még nem jelenti azt, hogy egyik napról a másikra hatalmas új biztosítási szerződés volumen keletkezne ebből.

P.: Versenytársai többségéhez képest a Generali nagy darabszámú, de kis összegű életbiztosításokat értékesít. Azt gondolhatnánk ezért, ügyfeleik inkább az alacsonyabb jövedelműek közül kerülnek ki. Nem jelent-e kockázatot a biztosító számára, hogy az adóváltozások épp az ő megtakarítási szokásaikat érintik a legkevésbé?

E. M.: A Generalinak 1,2 millió ügyfele van, és gyakorlatilag minden ügyfélszegmensben képviselteti magát. Stratégiai munkánk része, hogy folyamatosan végezzük azt a szegmentációt, melynek eredményeként még célzottabban tudunk reagálni az ügyféligényekre. Méretünkből kifolyólag az egész magyar társadalmat leképezzük. Nem célunk, hogy csak a tehetősebb réteg biztosítója legyünk, és társadalmi felelősségünk sem ebben áll.

P.: A devizahitelesek egy része esetében a védőárfolyamos szisztéma is rendszeres megtakarítási lehetőséget teremt, amit akár racionális döntés eredményeként ki is használhatnak. Látnak ebben termékfejlesztési lehetőséget a Generalinál?

E. M.: Nem irreális ez a feltételezés. A védőárfolyam technikai részleteinek ismeretében a biztosítók minden bizonnyal mérlegelni fogják, miként használják ki ennek lehetőségét.

P.: Áttérve a nem-életbiztosításokra: a legutóbbi kgfb-kampányban mintha lemaradt volna a Generali és a Genertel a nagy árversenyben...

 

E. M.: Elsőre így tűnhet, árazási stratégiánk azonban akkor sem lett volna más, ha előre látjuk, mi lesz a következménye. A rendelkezésünkre álló kárstatisztikák alapján alakítottuk ki árainkat, természetesen elmentünk addig a szintig, ameddig el lehet menni, a szolgáltatási színvonalat veszélyeztető árakat azonban nem vagyunk hajlandóak felvállalni. A Generali-Providencia hagyományosan a személyes értékesítésben, az ügyféllel való kapcsolatban erős. Az egész biztosítási piac számára hozott tanulságokat a kampány: az árak elgondolkodtatók, teljesen világos, hogy a még mindig lefelé mutató irány nem fenntartható. Ez nem csak a piacszerzési céllal belépők miatt van így: az alapprobléma az, hogy a kgfb egy háromszereplős játszma. Ketten szerződünk egy harmadik ember számára, így a szolgáltatás helyett még mindig a díjak mértéke az elsődleges. Ami Magyarországon ma 100 euróba kerül, az Ausztriában kb. 350 euró. A termék értéke, haszna nem a díjoldalon, hanem a károldali szolgáltatásban jelentkezik. Jó lenne, ha ezt egyre többen felismernék, bízunk tehát a piac bölcsességében.

P.: A tavalyi vörösiszap-katasztrófa sajnálatos módon világított rá a vállalati felelősségbiztosítások rendezetlen helyzetére. Tapasztalnak-e e téren élénkülést?

E. M.: Érzékelhető a keresletélénkülés. A verseny ezen a területen is nagy, számos a versenytárs. A vörösiszap-katasztrófa révén sokan szembesültek azzal, mennyi minden megtörténhet. Nem csak itt, a lakásbiztosítások területén is óriási a verseny, mindenki próbál még alacsonyabb díjakkal előjönni, újítani, termékkombinációkban kínálni az ügyfeleknek a lehetőségeket. Az árakra erőteljes nyomás nehezedik, így volumenben is állnunk kell a sarat. Úgy tűnik, ez sikerül is.

P.: A Generali nyugdíjpénztára több mint kétezer fővel fennmaradhat. Gondolkodnak-e mégis azon, hogy más, kisebb nyugdíjpénztárakhoz hasonlóan feladják önállóságukat?

E. M.: Ezzel kapcsolatosan még nem született végleges döntés. Energiánk nagy részét jelenleg arra fordítjuk, hogy a vagyonátadás, a megfelelő értékelés, azt követően pedig a hozamok kifizetése megtörténjen. A nyugdíjpénztár sorsa később kerül terítékre.

forrás és szerző : portfolio.hu / Palkó István


Az eredeti írás itt olvasható

 

 
         
 

 

Beszéljünk Róla

Friss bejegyzések
Friss hozzászólások
 
rövid üzenetek
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

 

 

 

linkek

 

pihenés

belföld
hungexpo
kontinensek
szállás ajánló
utazom

Sárospatak, Rákóczipanzió

 


 

Lottó-Totó


 
 

 
Google
 

    Harcolj a spam ellen! Katt ide!

                  

 
Tartalom

&#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal