KŐKOBAKI
KŐKOBAKI

Kőkemény - Magyar valóság


Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
gmail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
naptár
2025. Január
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
várható időjárás
Hőtérkép
 
látogatók
Indulás: 2006-02-11
 
hír doboz

 

 

PageRank

 

 

 
névnap kereső
Írj be egy nevet
vagy névtöredéket:

 
a szabad szoftver

linux
uhu
ubuntu
wikipedia
FAQ

 
képeslap küldők

egyedülálló
a galéria
ezek várnak rád
a babaszoba

 

 

 

 

Irányítószám kereső

település neve:
 

                       websas.hu

 

 

                    

 
sztármódi?!
sztármódi?! : Magyar szexbomba, avagy a Claudia-kamu

Magyar szexbomba, avagy a Claudia-kamu

  2009.11.08. 06:08

Liptai Claudiát másodszor is feltálalta a Playboy az éhes férfiszemeknek. Ezúttal a korábban letiltott fotók miatt kelendő a nyuszis magazin, ám kérdés, hogy valójában kit láthatunk a tiltott gyümölcsként kínált felvételeken.

 


Magyarországon ma a kereskedelmi médiában kóros exhibicionizmussal, gátlástalan szómágiával, bunkó vagánysággal vagy közszemlére bocsátott feszes (felvarrt, átplasztikázott stb.) mellekkel többet el lehet érni, mint ezer jó gondolattal, mondattal, tehetséggel, intelligenciával. S ha az illetőnek már megvan az áruvá transzponálható népszerűsége, akkor üzleti körökben rögtön akad vállalkozás, amely a busás haszon reményében fejleszteni kezdi a „projektet”, pumpálja bele a pénzt, a promóciót, tekintet nélkül a jó ízlésre, színvonalra, közmorálra. A médianyilvánosságban árad is a szenny! Nemcsak a Rába habzik rendszeresen, de a bulvárvilág is gyakran bűzölög a penetráns mocsoktól, ám a hazai közönség jelentős része vevő ezekre a kamu sztorikra, álságos történetekre, a nyilvánvaló hazugságokra. A médiabirodalmak ezért immár gátlás nélkül népszerűsítik a bevállalós „sztárokat”, a hozzájuk kapcsolódó kreált kultuszokat, s a korábbi ingerküszöbön mindig lentebb lépve immár a legalantasabb ösztönökre próbálnak hatni.

Liptai Claudia és partner a Playboy fotóján
© playboy.hu

 

Ennek a folyamatnak egyik leglátványosabb jele, hogy az elmúlt években mindinkább pornografizálódik a magyar társadalom, s ezen belül a hazai bulvármédia is kezd egy hatalmas peep-show-vá átalakulni. De nem kell többé titokban leskelődni a kulcslyukon, tárva-nyitva az ajtó! A tévéműsorokban, magazinokban, bulvárlapokban látható, olvasható mi szem-szájnak ingere. S mivel jelentős mértékű a kereslet mutatkozik az extremitásra, az aberrációra, az agresszivitásra, immár a médiában szereplők közül is sokan mindent bevállalnak a népszerűségért.

A lezüllés folyamatát a meztelenséggel kapcsolatban is végigkísérhettük. A szereplők előbb csak villantottak, aztán egyesek már gátlás nélkül vetkőztek, napjainkban pedig sok médiaszereplő – playmate-k, modellek, megélhetési celebek, kifakult sztárok, valóságshow szereplők – szinte bármit bevállal. A nemiséget nem kezelik többé tabuként, sőt a lejtmenet ezen a téren is elkezdődött (lásd Benkő Dániel új showműsora).

A mainstream média szereplőinek „prostituálódásáról” azonban csak az utóbbi időben beszélhetünk. Eleinte a samponreklámokban csak a hajuk korpásodott bizonyos összegért, de most már van az a pénz is, amiért ők is vetkőznek, és sok mindent elvállalnak, amire korábban nemet mondtak. A „vetkőztetők” pedig kapnak az alkalmon, hiszen Bulváriában a sztárolt műsorvezetők, hírolvasók, reggeli fecsegők milliós nézettséget biztosítanak, s ezáltal a médiapiac más szegmenseiben – például a lappiacon – is jelentős vásárlóréteget „gerjesztenek”. Nosza, akkor mutassuk meg őket is meztelenül, s az sem akadály, ha nem mindegyikük modell alkat, mert a technika lehetővé teszi, hogy a vásárlói igényekhez „igazítsák” őket. A magyar médiában így jelenhettek meg a pin up lányok.

Ezek a formatervezett – egykor még rajzolt, festett – lányok először a negyvenes években jöttek divatba az amerikai magazinokban, naptárakban. Főleg a frontokon harcoló amerikai katonák igényeit szolgálták, akik ezeket a férfi libidóhoz igazított érzéki képeket – formás lábak, telt fenék, dús keblek, áramvonalas csípő – nemcsak nézegették, de körletük, szekrényük falára is kitűzték (innen az angol név). Később a színes rajzokat fotók váltották fel, s az ötvenes évektől a magazinokban – többek között a Playboyban is – megjelentek azok a gondosan kiválasztott igazi szexbombák – köztük elsőként Marilyn Monroe, később Ursula Andress, Anita Ekberg, Raquel Welch, Kim Novak –, akik aztán Hollywoodban vagy a tévéműsorokban is sikeresekké, szexszimbólummá váltak, s csak azt követően csináltak belőlük milliókat vásárlásra csábító piaci terméket.

Magyarországon manapság ez az üzleti modell pont fordítva működik. A tévé előtt „bambuló nép” kíváncsiságát, szexuális vágyait elismert vagy ismertté tett médiaszereplők közreműködésével elégítik ki az eltorzult és hazug bulvármédiában. Sajnos, ez a megállapítás immár a Playboyra is vonatkozik. Az elmúlt tíz évben nagyon sok „jó husit” megmutattak a magazinban. Döntő többségükben valóban hús-vér, szexi lányokat. A jelek szerint azonban manapság a szépség, a szép test önmagában már nem elég a nagy példányszámhoz. Más kell, több kell. Ezért valamilyen kitalált imázst adnak el a hazugságokra szocializált jónépnek, ha már a valóság nem elég kívánatos, ingergazdag neki.

A szakemberek közbelépnek

Liptai Claudia esetében is ez történt. Szexbombát csináltak belőle a piacosítás érdekében. Liptai közismert médiaszemélyiség a mi Bulváriánkban. Az elmúlt években – műsorai, magánéletének fordulatai, botrányai, családi perpatvarai, válása stb. kapcsán – gyakran szerepelt a médiában. S talán már túl is van a csúcson, hiszen ilyen eszeveszett hajtásban, pörgésben gyorsan elhasználódnak a szereplők. Őt látva hétköznapi valójában sok minden eszébe juthat róla az embernek, de szexszimbólumnak, nyuszilánynak valószínűleg kevesen gondolnák. A Playboy mégis az ő fotóival tette emlékezetessé a tízéves jubileumát. Azt azonban gondolhatták, hogy az ő esetében a „márkanév” önmagában még nem adja el a remélt példányszámban a magazint. Ezért „megcsinálták” vörös, dögös, bögyös szexbombának, akiről utóbb nemcsak az derült ki, hogy három millióért pózolt, de az is, hogy ez alkalomból szülése után másodszor is kés alá feküdt egy szépségklinikán, felvarratta a mellét, turbó diétába (+ wellness, fitness) kezdett, ledobott néhány kilót a „versenysúlyából”.

Csodákra azonban ő sem volt képes. A végső nagy feladat – a szexbomba tökéletesítése – a szakemberekre várt. A sminkesre, a fodrászra, a stylistra, a fotósra, majd a képek elkészülte után az utómunkálatokat – retus, photoshop stb. – végző szerkesztőségi munkatársakra, akiknek el kellett hitetniük az emberekkel, hogy az, akit meztelenül, csábító pózokban látnak a fotókon, valóban méltó a magyar Playboy jubileumi címlapjára. Ám mivel üzleti szempontból még ez a végeredmény sem tűnt önmagában elég hatékonynak, már egy hónappal a megjelenés előtt beindult a médiatamtam, a celebblabla, a reklámhűhó, a marketingtuning – expressz fokozatban.

A terméket vették is, mint a cukrot. Az más kérdés, hogy a profin kivitelezett gyártástechnológia eredményeként végül is nem egy igazi szexbombát, hanem csak egy pin up girl változatot láthatunk a képeken. Aki látta már a műsoraiban, a hétköznapokban Liptai Claudiát, az tudja, hogy a fotókon nem őt, hanem csak a médiamását láthatjuk, egy tökéletesre formált idolt, aki átmenet a hús-vér nő és annak technicizált változata, avatárja között.

Vagyis a Playboy egy kamu-Claudiával ünnepel, aki egy nagyszabású Claudia-kamu főszereplője. S ezt – a fotókat látva – szinte mindenki tudja, mégis sokan nemcsak kíváncsiak, de vevők is erre az átverésre. S hogy ez mekkora biznisz? Sokat elárul a mai magyar társadalomról, hogy Claudiát a példátlan sikerre való tekintettel másodszor is feltálalták, s a hazai médiaműhelyekben természetesen gőzerővel folyik az újabb pénzfialó átverések előkészítése.

A hírek szerint a Playboy szerkesztőinek horgára is akadt egy újabb nagyhal. Nem kétséges, hogy a médiamunkások a mi kis médiafertőnkben megtalálják majd azt az újabb fartőt, amire – némi átigazítás után – kíváncsi lesz a közönség.

Vakulj, magyar!

forrás : hvg.hu / Sebők János

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

 
         
 

 

Beszéljünk Róla

Friss bejegyzések
Friss hozzászólások
 
rövid üzenetek
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

 

 

 

linkek

 

pihenés

belföld
hungexpo
kontinensek
szállás ajánló
utazom

Sárospatak, Rákóczipanzió

 


 

Lottó-Totó


 
 

 
Google
 

    Harcolj a spam ellen! Katt ide!

                  

 
Tartalom

&#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal