KŐKOBAKI
KŐKOBAKI

Kőkemény - Magyar valóság


Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
gmail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
naptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
várható időjárás
Hőtérkép
 
látogatók
Indulás: 2006-02-11
 
hír doboz

 

 

PageRank

 

 

 
névnap kereső
Írj be egy nevet
vagy névtöredéket:

 
a szabad szoftver

linux
uhu
ubuntu
wikipedia
FAQ

 
képeslap küldők

egyedülálló
a galéria
ezek várnak rád
a babaszoba

 

 

 

 

Irányítószám kereső

település neve:
 

                       websas.hu

 

 

                    

 

Érdekességek,Hírek,
Bulvár

Érdekességek,Hírek,
Bulvár
: Hoffmann Rózsa visszavág?

Hoffmann Rózsa visszavág?

  2011.08.28. 05:14

 

Mostanra már szinte teljesen bizonytalanná vált, hogy miként alakul a közoktatás, ugyanis nap mint nap egyre szövevényesebb – és gyakorta egymásnak ellentmondó – elképzelések jelennek meg a nyilvánosságban.
 


Oszsza meg másokkal is
Bookmark and Share

 

Hoffmann Rózsa kereszténydemokrata oktatási államtitkár – ez jól nyomon követhető a kinevezése óta tett nyilatkozataiból – ugyan híve annak, hogy az állam a korábbiaknál nagyobb szerepet vállaljon az oktatásban, de ez nem azt jelenti, hogy az államosítás föltétlen híve lenne. Eredeti elképzelése meglehetősen közel áll ahhoz, amit korábban a szocialista Hiller István oktatási miniszter is gondolt: az az önkormányzat, amelyik nem bírja a fenntartásában lévő iskolátműködtetni, adja át az államnak. Ugyanakkor a tanárok felett központi, illetve erős állami, minőségi kontrollt vezetne be.

Ehhez képest nyilatkozta a múlt héten Tállai András, a Belügyminisztérium államtitkára a készülő önkormányzati törvényről, hogy – az óvodák kivételével – a közoktatás intézményeinek fenntartása a jövőben állami feladat lesz. E két megközelítés egymással csak részben áll összhangban, valójában két külön szakmai koncepciót jelent. Ehhez képest vágott vissza tegnap Hoffmann Rózsa: sajtótájékoztatón közölte, a készülő köznevelési törvény úgy rendelkezik majd, hogy az önkormányzat visszaveheti az államtól az iskolák fenntartásának jogát.
 

kép=

Az oktatáskutató szerint olyan horderejű változásról van szó, amekkora ötvenévenkét következik be a közoktatásban
Szabó Barnabás

 

Vagyis: először államosítanak, aztán visszavehetők lesznek az iskolák? A kérdés fogas, mert forrásaink szerint azt, hogy valójában mit is takar az államosítás kifejezés a gyakorlatban – érinti-e például az önkormányzatok tulajdonában lévő iskolaépületeket, egyéb ingatlanokat –nem részletezik a készülő jogszabályok. Egyelőre – ha abból indulunk ki, hogy a feladatellátás, vagyis a közoktatás biztosítása valóban állami feladat lesz – csak a kérdések sorjáznak: az önkormányzatok milyen feltételek mellett vehetik majd vissza iskoláikat?

Egyáltalán: miért is vennék vissza, ha akkor el kell fogadniuk azokat a feltételeket, amelyeket az állam szab? Ha a közoktatás állami feladat, akkor mi lesz a magán- és egyházi iskolák sorsa? Miért lesz olcsóbb az oktatás, ha az állam működteti?

– Olyan horderejű változásról van szó, amekkora ötvenévenként következik be a közoktatási rendszerek történetében – mondja Halász Gábor oktatáskutató, aki szerint az államosítással nagy mennyiségű technikai jellegű feladatot kell majd a központi hatóságoknak megoldani, és ennek lehetséges forgatókönyvei könyvtárnyiak. Feltételezése szerint az elhangzó javaslatok mögött nincs részleteiben kidolgozott elképzelés. Az államosítás ugyanis – teszi hozzá – azt is jelentheti, hogy a központi apparátust jelentősen bővíteni kell, és az új feladatokra sok embert kell kiképezni. – Fölmérte azt valaki, hogy egy iskolában naponta hányféle ügyben kell dönteni? Műszaki problémák, humánerőforrásfeladatok merülnek fel, gazdálkodással kapcsolatos döntéseket kell hozni.

Hogyan lehet mindezt egyetlen központból menedzselni? Ez legfeljebb csak úgy képzelhető el, ha a felmerülő problémákat a központban általánosítják, és nagyon leegyszerűsítő megoldásokat kínálnak, de ez csökkenti annak a lehetőségét, hogy javuljon az oktatás minősége. Én csak decentralizáló reformokat ismerek, tudtommal nincs más ország, ahol az iskolafenntartást központosítják, ezért Magyarországnak nincs kihez fordulnia tapasztalatért – mondja Halász Gábor. Arra a kérdésre, hogy az önkormányzatok anyagi erejüktől füg gően nagyon eltérő színvonalú oktatást nyújtanak a tanulóknak, amire válasz lehet az államosítás, azt mondja: ez félreértés, az államosítás ezen a problémán nem segít.

– A közoktatás rendszerében kiépültek azok az elemek, amelyek segítségével az állam beavatkozhat azoknál az iskoláknál, ahol bajok vannak az oktatás színvonalával. Az állam szerepe tehát egy decentralizált rendszerben is erősíthető. A kompetenciamérések adataiból pontosan azonosíthatók azok az intézmények, amelyek esetében az államnak valóban lennének feladatai. Ez nem igényli a rendszer egészének az átalakítását, hiszen nincs mindenhol minőségi probléma – magyarázza.

forrás és szerző : nol.hu / Ónody-Molnár Dóra


Az eredeti írás itt olvasható

 

 
         
 

 

Beszéljünk Róla

Friss bejegyzések
Friss hozzászólások
 
rövid üzenetek
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

 

 

 

linkek

 

pihenés

belföld
hungexpo
kontinensek
szállás ajánló
utazom

Sárospatak, Rákóczipanzió

 


 

Lottó-Totó


 
 

 
Google
 

    Harcolj a spam ellen! Katt ide!

                  

 
Tartalom

&#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal