KŐKOBAKI
KŐKOBAKI

Kőkemény - Magyar valóság


Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
gmail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
naptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
várható időjárás
Hőtérkép
 
látogatók
Indulás: 2006-02-11
 
hír doboz

 

 

PageRank

 

 

 
névnap kereső
Írj be egy nevet
vagy névtöredéket:

 
a szabad szoftver

linux
uhu
ubuntu
wikipedia
FAQ

 
képeslap küldők

egyedülálló
a galéria
ezek várnak rád
a babaszoba

 

 

 

 

Irányítószám kereső

település neve:
 

                       websas.hu

 

 

                    

 

Autó-Motor

Autó-Motor : Amerikai FIAT után jön a szerb Topolino

Amerikai FIAT után jön a szerb Topolino

  2011.02.12. 09:12

 

Pulóveres birodalomépítő, akinek szűk a zakó és kicsi a hazai pálya
Pápai intelmek után miniszterit is kapott a FIAT-főnök, aki közben a vetélytárs VW-konszern vezetőjének üzente, hogy az Alfa Romeo nem eladó.
 


Oszsza meg másokkal is
Bookmark and Share

Feltámasztotta a FIAT-ot, és egyre nagyobb Chrysler-részesedéssel bővíti az olasz–amerikai autóbirodalmat, miközben hazájában több ezren tiltakoztak ellene, mert több olaszországi gyár létszámának csökkentését és bezárását tervezte. Egyelőre érvényesülnek a sötét pulóverben megjelenő főnök elképzelései, pedig az olasz FIAT-konszern vezetőjét XVI. Benedek is megfedte, amikor Marchionne gazdaságossági okokból le akarta állítani a termelést a szicíliai Termini Imeresében működő üzemben.
 

kép=

Sergio Marchionne
Reuters - Mario Anzuoni

 

Itália-szerte sztrájkokat és tiltakozásokat váltott ki Sergio Marchionne kijelentése, melyben elmondta, hogy ágazati átlagban autónkénti 1400 dollárnál magasabb előállítási költségek miatt kell bezárni a szigeten működő FIAT-üzemet. Tapsot kapott viszont az észak-amerikai munkásoktól a laza stílusú főnök, aki közben folyamatosan tárgyalt az olasz szakszervezetekkel, melyek más európai érdekképviseletekhez hasonlóan már sokkal engedékenyebbek a válság sokkja után. A megállapodások szerint a piaci igényekhez igazítják a termelést, ami azt jelenti, hogy a cégvezetés 120 órányi túlmunkára kötelezheti a dolgozókat, és a szakszervezetek jóváhagyása nélkül heti tizenötről tizennyolcra emelheti a műszakok számát, miközben a pihenőket napi négyről háromra csökkentik.

Közben a vetélytársak támadásai ellen is védekeznie kell: a 2018-ig világelsőségre törő VW-konszern szemet vetett a FIAT-tulajdonú Alfa Romeo és Ferrari márkákra. A J. D. Power múlt heti szakmai konferenciáján Marchionne éles hangon üzent Ferdinand Piechnek, hogy az Alfa Romeo nem eladó, addig biztosan nem, amíg ő a főnök. „Ezt már elmondtam személyesen is Piech úrnak, és ha kell, telefonon és levélben is megismétlem.” Ismerve a német cég elszántságát, vélhetően tovább bővül majd a VW AG márkakollekciója, az más kérdés, hogy mikor és milyen formában: a lehetőségek között olasz, német és svéd teherautó-márkák részvényeinek cseréje is szóba jöhet a FIAT Spa és a VW AG között.
 

kép=

A FIAT–Chrysler-házasság első gyermeke, a mexikói Dodge-üzemben gyártott Freemont, mely júniusban kerül az európai autószalonokba
Reuters - Mario Anzuoni

 

A J.D. Power San Franciscó-i rendezvényén Marchionne elmondta, hogy eltökélt a terjeszkedésben, és a jelenleg 20-ról 51 százalékra növeli részesedését a Chryslerben. A Daimler korábbi kudarca után kérdéses az európai–amerikai frigy sikere, de Marchionne bizakodó, mert szerinte a németekkel ellentétben az olaszok figyelembe veszik a két nép kultúrájának különbségét. Alkalmazkodásban pedig van tapasztalata az 58 éves olasz–kanadai állampolgárságú Marchionnének, aki tanult is és dolgozott is Észak-Amerikában.

A mostani FIAT–Chrysleregyüttműködés eredménye,hogy a meglévő észak-amerikai értékesítési és szervizhálózatot kihasználva huszonhét év után az olasz márka különösebb beruházás nélkül térhetett vissza az Egyesült Államok piacára, ahol száz szalonban kínálják modelljeit. A FIAT azzal is megtakarított négymilliárd eurót, hogy a Chrysler által fejlesztett és átszabott formájú terepjárókat és van-modelleket forgalmaz olasz jelvénnyel. Márciusban, a Genfi Autószalonon mutatja be, júniustól pedig Európában is árusítják a Freemont-modellt, mely nem más, mint egy FIAT-jelvényes Dodge Journey. Az ötméteres és hétüléses autó a Mexikó állambeli Tolucában készül olasz dízellel és amerikai benzinmotorral, első-, illetve négykerékhajtással. Ugyanott gyártják majd az észak-amerikai piacra szánt 500-as FIAT-okat is.

Marchionne tervei szerint 2014-re megkétszerezi eladásait, és hárommilliárd dolláros nyereséget termel a Chrysler, mely két éve 1,32 millió, tavaly 1,6 millió autót gyártott. Az már biztos, hogy Európában Lancia-jelvénnyel forgalmazzák majd a Chrysler 200-as és 300-as modelljeit, és Chrysler-logóval lehet Lancia Deltákat vásárolni az Egyesült Államokban. Az persze már kérdéses, hogy a jelvénycserék milyen hasznot hoznak majd a nem túl sikeres márkáknak: 2010-ben 98,5 ezer Lancia (–18 százalék) és 34 ezer Chrysler (–28 százalék) kelt el Európában. Közben más piacokon is terjeszkedik a FIAT. Saját forrásából és az Európai Beruházási Bank félmilliárd eurós támogatásából évi 200 ezer autóra növeli a kragujevaci FIAT Automobil Serbija (FAS) kapacitását. A Zastava-gyárban tavaly húszezer Punto készült, de hamarosan Topolino minire váltanak.

A héten újabb támadás érte az autó birodalomépítőt: MaurizioSacconi olasz jóléti miniszter azért támadja Marchionnét, mert az Torinóból Detroitba helyezné a FIAT–Chrysler központot.

Olaszországon kívül készülnek FIAT-ok Argentínában, Brazíliában, Dél-Afrikában és Oroszországban. A FIAT-nak vegyes vállalati és együttműködési megállapodása van a PSA Peugeot–Citroen-csoporttal, a török Tofasszal, az indiai Tatával, a kínai Cheryvel. Lengyelországi üzemében FIAT Pandák, és 500-asok mellett Ford Ka miniket gyártott, megszerezte a szerb Zastavát, Esztergomban Sediciket gyártat a Magyar Suzukival.

forrás és szerző : nol.hu / Boros Jenő


Az eredeti írás itt olvasható

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

 
         
 

 

Beszéljünk Róla

Friss bejegyzések
Friss hozzászólások
 
rövid üzenetek
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

 

 

 

linkek

 

pihenés

belföld
hungexpo
kontinensek
szállás ajánló
utazom

Sárospatak, Rákóczipanzió

 


 

Lottó-Totó


 
 

 
Google
 

    Harcolj a spam ellen! Katt ide!

                  

 
Tartalom

&#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal