KŐKOBAKI
KŐKOBAKI

Kőkemény - Magyar valóság


Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
gmail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
naptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
várható időjárás
Hőtérkép
 
látogatók
Indulás: 2006-02-11
 
hír doboz

 

 

PageRank

 

 

 
névnap kereső
Írj be egy nevet
vagy névtöredéket:

 
a szabad szoftver

linux
uhu
ubuntu
wikipedia
FAQ

 
képeslap küldők

egyedülálló
a galéria
ezek várnak rád
a babaszoba

 

 

 

 

Irányítószám kereső

település neve:
 

                       websas.hu

 

 

                    

 

Autó-Motor

Autó-Motor : Ha ők mondják: isteni káosz és anarchia előtt állunk

Ha ők mondják: isteni káosz és anarchia előtt állunk

  2009.10.09. 05:19

A magyar csapat versenyautója
Fotó: STOP/Pi-Zsi

 

Október második hétvégéjén egy egészen különleges eseménynek lehetünk szemtanúi: a tavalyi sikereken felbuzdulva idén ismét megrendezik a tizenkét órás autóversenyt a Hungaroringen, amelynek hangulata a belső emberek szerint leginkább az isteni káosz és az anarchia teljes egyvelegéhez hasonlítható.

 


Több millió néző, több száz versenyző, rengeteg csapat, számtalan kihegyezett sportautó, és egyetlen cél. Erről szól röviden az a két napos őrület, amelynek október 9-én és 10-én bárki szem- és fültanúja lehet. A mogyoródi versenypályát a világ legprofibb szerelőgárdái és pilótái veszik birtokba, hogy a pénteki időmérő edzést követően szombaton egy megállás nélkül pörgő versenyen küzdjenek meg egymással - tizenkét órán keresztül. De hogy valójában miről is szól ez az egész? Lássuk!

A Dubai 24H huszonnégy órás versenyekhez kapcsolódó "12H Hungary" elnevezésű tizenkét órás versenyt második ízben rendezik meg a Hungaroringen. A futam szombat délelőtt 10 órakor rajtol el, versenyautónként egy pilótával, és egészen 22 óráig köröznek a 4,3 kilométer hosszú pályán. A versenyhétvégén összesen tíz - hat benzines, két dízel és két egyéb - kategóriában indulnak a csapatok, amelyek egyenként 2-4 pilótát indítanak, másfél-két órás váltásban. Vagyis egy pilóta egészen addig köröz a pályán, amíg autójában elegendő üzemanyag és megfelelő állapotú gumiabroncs van, amikor is a boxba hajtva egyik társa veszi át a helyét a volán mögött. És ez így megy másfél-két óránként, fél napon keresztül.

A 24 órás sikerek után Magyarországon is

A méltán népszerű Le Mans-i futam után a világ második legnagyobb autóversenye a Nürburgringi 24 órás verseny, amelyre idén a május 23-24-i hétvégén került sor. A világ legnehezebb és legmegterhelőbb pályájaként számon tartott aszfaltcsík 25,4 kilométer hosszú, ahol a világ legnevesebb autómárkái is tesztelik új típusaikat. A május végi huszonnégy órás futamra a televíziós közvetítéseknek köszönhetően mintegy félmilliárd ember volt kíváncsi, nem számolva a helyszínen szurkoló több mint 220 ezer nézőt.

BMW 120d
Fotó: STOP/Pi-Zsi

 

A verseny történetében először a BMW Team Hungary with EfficientDynamics csapat négy magyar pilótával állt rajthoz egy 120d versenyautóval. A Palik László, Vida János, Walter Csaba és Wéber Gábor alkotta négyes kategóriájában az ötödik, míg összetettben az ötvenötödik helyen végzett, amely első megmérettetés révén hatalmas siker volt a csapat számára. Október 10-én ugyanez a csapat és ugyanez a gép áll majd rajthoz az ország színeiben.

Palik László, akit 2009-ben az Év Magyar Autóversenyzőjének választottak meg, a tizenkét órás verseny sajtótájékoztatóján elmondta: jóllehet, Nürburgring a világ legkeményebb pályáinak egyike, dinamikus kanyarjainak és több kilométer hosszú egyeneseinek köszönhetően fizikailag mégsem olyan megterhelő, mint a magyar pálya, amely sokkal több kormánymozgatást, fékezést és koncentrációt igényel a versenyzőktől. Amikor rákérdeztünk, hogyan jellemezné a huszonnégy órás versenysorozatot, a Dakar legeredményesebb magyar versenyzője az "isteni káosz és az anarchia teljes egyvelegeként" írta le tapasztalatait.

Versenyautók a javából

A magyar csapat egy ötajtós 120d modellel vág neki a küzdelmeknek. Az autó 2.0 literes, soros négyhengeres, turbófeltöltős dízelmotorját 245 lóerősre és 450 Nm nyomatékúra hizlalták, amelynek maximális fordulatszáma 5000 fordulat percenként. Az áttételért hat-sebességes manuális váltó felel, az úttartásról dupla kereszt-lengőkaros első, és öt lengőkaros hátsó futómű, a merevítésről pedig acélcsövekből álló bukókeret gondoskodik. Az autó tömege sofőrrel és üzemanyaggal együtt sem lépi át az 1,2 tonnás értéket. A szabályok alapján 60 literesre korlátozott üzemanyagtartály 5 literes átlagfogyasztással körülbelül 1 óra 50 perces menetekre osztja az egyes pilóták lehetőségeit, a szuper slick abroncsok azonban rendszerint korábban, 1 óra 40 perc alatt megadják magukat, tehát magától értetődő a bokszkiállás.

Október 9-10.

A versenyhétvége előtt a csapat tagjai elmondták: fárasztó és idegtépő verseny előtt állnak, amely a négy kilométeres pályán eloszló mintegy negyven autónak, a több száz megtett körnek és a tizenkét órás menetidőnek tudható be. Ezzel együtt reméljük, újabb magyar sikereknek lehetünk szemtanúi. Nemcsak mi, de bárki. A rendezvény ugyanis az időmérő edzés és a tizenkét órás verseny ideje alatt egyaránt ingyenesen lesz látogatható.

forrás : STOP

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

 
         
 

 

Beszéljünk Róla

Friss bejegyzések
Friss hozzászólások
 
rövid üzenetek
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

 

 

 

linkek

 

pihenés

belföld
hungexpo
kontinensek
szállás ajánló
utazom

Sárospatak, Rákóczipanzió

 


 

Lottó-Totó


 
 

 
Google
 

    Harcolj a spam ellen! Katt ide!

                  

 
Tartalom

&#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal