KŐKOBAKI
KŐKOBAKI

Kőkemény - Magyar valóság


Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
gmail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
naptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
várható időjárás
Hőtérkép
 
látogatók
Indulás: 2006-02-11
 
hír doboz

 

 

PageRank

 

 

 
névnap kereső
Írj be egy nevet
vagy névtöredéket:

 
a szabad szoftver

linux
uhu
ubuntu
wikipedia
FAQ

 
képeslap küldők

egyedülálló
a galéria
ezek várnak rád
a babaszoba

 

 

 

 

Irányítószám kereső

település neve:
 

                       websas.hu

 

 

                    

 

Autó-Motor

Autó-Motor : Eddig volt rossz, vagy ezután lesz jó?

Eddig volt rossz, vagy ezután lesz jó?

  2009.09.06. 07:55

Megszűnik a zöldkártya
A Nemzeti Közlekedési Hatóság tervezete szerint jövőre megszűnne a zöldkártya, és a környezetvédelmi vizsgálatot a műszaki vizsgán végeznék. És ez nekünk, autósoknak jó lesz, kevesebb sáp és időpocsékolás – állítja a hivatal.

 


Bár még egy csomó részlet nem végleges, egy hónapja, vagyis a bejelentés óta ezen töröm a fejem. Amikor először hallottam, hogy a zöldkártya-vizsgálatot ezentúl a műszaki vizsgán végzik, örültem, hisz ez tényleg így lenne logikus. Sőt, eddig is dugdostak mérőszondát a vizsgán a kipufogóba, de nem volt a dolognak jelentősége.

Mégis furcsa ez az egész, hiszen nincs egy éve, hogy az NKH közúti ellenőrzéseket végzett, és arra a megdöbbentő eredményre jutott, hogy az autóknak csak a kétharmada hozza valóban az előírt emissziós értékeket, holott a zöldkártya-vizsgálaton 98 százalék(!) elsőre átmegy. Akkor még az NKH úgy minősítette ezt a furcsa eredményt, hogy az emberek beállíttatják a kocsit a vizsgálatra, majd utána vissza.

Pedig ők is tudják, meg mi is, hogy az autóknak pont a lebukott harmada az, amely ott sem volt, amikor „megmérték” a károsanyag-kibocsátását. De a hatóság még sem azt mondta, hogy lám-lám, ennyi a korrupt vizsgálóállomás. Most viszont ez a hivatkozási alap arra, hogy a zöldkártya-rendszert meg kell szüntetni. Pontosabban be kell építeni az új vizsgarendbe.

De miért kell azt mondani, hogy ezzel mindenki jól jár? Egy frászt jár jól!

 

kép=



 

Az jár jól, akinek 10-12 és alatti az autója, mert ekkor valóban megszűnik számára a környezetvédelmi vizsgálat plusz terhe. Igaz, azt még nem döntötték el, hogy hol fog húzódni a határ, de az biztos, hogy az ennél a kornál idősebb autók ezután évente mennek műszakira. Vagyis drágább lesz a számukra a vizsgálat, hisz eddig minden második évben csak az olcsóbb zöldkártyázásra kellett elmenniük. Akarom mondani, befizetni a díját.

Ha megnézzük, ma a személyautók átlagéletkora 11 és 12 év között van. Vagyis nagyjából az autósok fele fog kevesebbet fizetni, a másik szekció viszont egyértelműen többet. Tehát azt mondani, hogy ez egységesen jó lesz az autósoknak – ostobaság. Óriási kommunikációs hiba, mert tényleg csak a hülye nem látja, hogy ez nem igaz. De már megszoktuk, hogy nálunk minden adócsökkentéstől is rettegni kell, mert valahogy a végén mindig kevesebb lesz a pénzünk. Miért pont az autók világában lenne ez másképp?

Jó-jó, de az autók műszaki állapota romlik 10-12 éve felett, aki mást mond, az téved. Mert sajnos a hazai javítóipar is legalább annyira lelkiismeretlen, mint a zöldkártyások – igaz, itt vannak átfedések – lényegében már annak is örülnünk kell, ha az olajat nem csak kiszámlázzák, hanem bele is töltik a motorba, hogy a totálkáros roncsok gányolásos újjáépítéséről, és hasonlókról ne is beszéljek.

Akármilyen hihetetlen, ennek ellenére a személyi sérüléssel járó balesetek töredékét okozza műszaki hiba. Sőt, ez a legelhanyagolhatóbb ok, bármi más mellett: a rendőrségi statisztikák szerint az összes ilyen balesetnek mindössze egyetlen százaléka vezethető vissza műszaki hibára. Miközben a gyorshajtás, az elsőbbség meg nem adása, a kanyarodás szabályainak megszegése viszi a prímet, húsz százalék körüli, vagy azt meghaladó részaránnyal. A vezetők elbambulása, figyelmetlensége a sérüléses balesetek 8 százalékát okozta, vagyis a műszaki vizsga gyakoribbá tételénél lényegesen látványosabban javulnának a statisztikáink, ha kötelezővé tennék egy vekker beszerelését az autókba, amely negyedóránként csörög egyet. Persze nem akarok tippeket adni.

Az pedig végképp vicc, hogy a korrupcióellenes harc utolsó bástyái a vizsgaállomások. Elég kimenni az utcára ahhoz, hogy lássuk: hány illegális, utólagos xenonlámpa, ordító kipufogó és más olyan dolog van az autók jelentős részén, amiért a rendőrnek amúgy kérdés nélkül le kellene vennie a rendszámot és új vizsgára kötelezni az autót. De ki hallott már ilyenről?

Mindenki tudja, hogy a vizsgáztatós emberkéknek megvannak a megfelelő vizsgabiztosai, akik a hibák fölött szemet hunyva áttolták a kocsit a vizsgasoron. Az új rendszernél biztos rafináltabban kell ezt majd csinálni, de a csókos vizsgákat ez a rendszer csupán statisztikai módszerekkel mutatja ki. Vagyis csak a túl pofátlanok és a hülyék buknak majd meg, akiknél mondjuk kiugróan sok kamu jármű megy át. Sajnos egy jó vizsgarendszer alapja a vizsgabiztosok becsületessége lenne, önmagában egy számítógépes rendszer ehhez kevés.

forrás : 168ora.hu

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

 
         
 

 

Beszéljünk Róla

Friss bejegyzések
Friss hozzászólások
 
rövid üzenetek
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

 

 

 

linkek

 

pihenés

belföld
hungexpo
kontinensek
szállás ajánló
utazom

Sárospatak, Rákóczipanzió

 


 

Lottó-Totó


 
 

 
Google
 

    Harcolj a spam ellen! Katt ide!

                  

 
Tartalom

&#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal